Ga naar inhoud

Discq (nexis) traag

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Na de nodige problemen met mijn xsat410 (xsat forum) blijf ik zitten met het probleem dat schakelen van astra 1 naar astra 2 tot wel 3 min. kan duren. Beide een signaal van ongeveer 10 is dit normaal??

Geplaatst:

een diseqc switch hoort zonder vertraging om te schakelen.

Wannneer ik je xsat topic er naast lees zouhet ook goed kunnen dat de schotel niet goed uitgericht staat. Je geeft in xsat topic aan dat astra - hotbird (6 graden verschil) wel goed werkt waardoor het mij onlogisch lijkt dat het probleem in je diseqc switch zit. Voor astra - astra (9 graden verschil) moeten de LNB's iets verder uit elkaar staan om op beide satellieten optimale otvangst te hebben.

Aangezien een diseqc switch altijd iets dempt kan het zijn dat je zonder switch wel net beeld hebt.

Ik zou adviseren om de afstelling van schotel en beide LNB's te controleren en optimaliseren.

Echostar LT8700, Topfield 5000PVR en Dreambox 800HD via multiswitch op een draaibare Echostar 120cm en vaste Visiosat tri-sat schotel met Invacom en Smart LNBs

Geplaatst:

heb op beide a1&A2 een maximale ontvangst krijgen van +/- 10 wat kan ik hier nog aan veranderen? want als er eenmaal geschakelt is, is de ontvangst goed.. Heb inmiddels weer een andere Disecq geprobeert maar het probleem blijft :-(

Geplaatst:

een getal 10 zoals je opgeeft zegt alleen iets bij een xsat ontvanger. Ik heb geen idee of dat laag, hoog of normaal is.

Wat je nog kunt proberen is om met een andere (zo kort mogelijke) coax tussen ontvanger en diseqc switch te werken om te testen of dat beter werkt. Als dat zo is moet je de coax vervangen.

Daarnaast ondersteunen ontvangers vaak diverse diseqc normen. Te beginnen bij versie 1.0 tot versie 2.x. Je zou eens kunnen proberen om een andere diseqc versie te proberen. Sommige setups reageren beter dan andere op verschillende instellingen. Dit onder voorbehoud dat deze instelling bij jouw xsat mogelijk is natuurlijk.

Echostar LT8700, Topfield 5000PVR en Dreambox 800HD via multiswitch op een draaibare Echostar 120cm en vaste Visiosat tri-sat schotel met Invacom en Smart LNBs

Geplaatst:

Kijk ook eens of je de LNB van plaats kunt wisselen, in de bekabeling, of fysiek.

Als een LNB niet doorgeschakeld is door de schakelaar staat hij spanningsloos. Het is ook mogelijk dat de LNB veel tijd nodig heeft om zijn local oscillator op frequentie en/of stabiel te krijgen. Dit zou een te grote temperatuur gevoeligheid kunnen zijn. Omdat het wisselen van de schakelaar geen verbetering brengt lijkt het erop dat het probleem in de LNB zit.

Albert_H.

Nextwave Plus 2500SUC met Canaal Digitaal kaart en penta 1.09, PCTVsat, Skystar 2, Skystar 1 CI, Technotrend V 1.3, DEC3000, 80cm schotel met twin LNB draaibaar op een SM3D12.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen