Ga naar inhoud


ASTRA en HOTBIRD krijgen steeds dezelfde positie.


Gast

Aanbevolen berichten

Ik had eerst een goedwerkend hummie, na een software update en een upload van de kanalen van pet wil hij niet meer automatisch naar de satellieten draaien. Draaien lukt handmatig wel maar automatisch doet ie het niet meer. De motor is een stab hh-100 bestuurd via disecq1.2<P>Bij alle satellieten in de menu is motorized system enabled.<P>Ik moet wel zeggen dat het een kutupdate was want het menu en dergelijke is nu retelangzaam(en ik had geen backup gemaakt van mijn instellingen(die niet veel voorstelden)). Konden ze niet een klein beetje snellere processor erin zetten?<p>[ 22-10-2001: Message edited by: Goldme ]

Link naar reactie
Delen op andere sites


UPDATE: na wat experimenteren heb ik het volgende ontdekt:<P>Hotbird en astra krijgen steeds dezelfde positie.<P>Dus: ik zoek een hotbird kanaal, gevonden. schotelpositie vastleggen voor hotbird. dan naar een astra kanaal overschakelen. Schotel blijft hetzelfde staan. Dus ik die astra zender zoeken. Gevonden. Astra schotelpositie vastleggen. Overschakelen naar hotbird kanaal. Schotel beweegt niet. enz.<P>Toen schakelde ik over naar een kanaal op andere satellieten(bijv. sirius) dan gaat de schotel de goede richting op. Vervolgens weer terugschakelen naar astra. gaat naar de goede positie en beeld. vervolgens weer naar sirius(want zoals gezegd, schotel beweegt niet bij schakelen tussen hotbird en astra) en dan nu naar een hotbird kanaal. Geen beeld en de schotel gaat naar precies dezelfde positie als de astra(die ik als laatste had vastgelegd in de vorige alinea).<P>Conclusie: De positie van Hotbird krijgt bij het vastleggen van astra dezelfde positie als astra en vice versa.<P>Hoe moet ik dit verhelpen? de posities van astra en hotbird zijn dus van elkaar afhankelijk(ze hebben dezelfde waarde voor de positie van de schotel).<P><BR>Ik denk dat het ligt aan de settings van pet. Kan iemand mij de goede settings toesturen? het zijn de settings van 45O-43W van pet die ik nu heb, wat kan ik veranderen dat die 2 satellieten op verschillende posities worden opgeslagen?<p>[ 22-10-2001: Message edited by: Goldme ]

Link naar reactie
Delen op andere sites

@goldme<P>Dat gebeurt me weleens als ik te snel te werk ga, dan overschrijf ik satellietposities. Ik weet achteraf niet meer precies wat ik fout heb gedaan maar ik denk dat ik bij schotelinstellingen het nummer van de alternatieve schotel, of de satellietnaam niet goed instel, of anders ligt het wellicht aan het menu Satellietinstellingen, waar ook nog eens naar de satellietnaam gevraagd wordt. Zorg dat je dus op die drie plaatsen de juiste tekst/nummer hebt ingevoerd, en dat die dus ook voor Astra en Hotbird verschillend zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook hetzelvde probllem. Pet 123 geinstalleerd en weg schotelinstellingen.Ik moest een voor een een station kiesen op een bepaalde sateleit en dan handmatig zoeken en vastleggen. (Niet met veel plezier gedaan hoor !!!). Iets is er mis. Ik moet ook zeggen dat zappen erg traag gaat en vaak blijft de Humax gewoon hangen. Groetjes Ton

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, het is alweer opgelost. De lijst van PET is er niet op gemaakt voor stab motoren(of uberhaupt een draaibaar systeem). Toen datzelfde lijst van pecarie gedownload(die is speciaal voor draaibare systemen gemaakt) en die doet het perfect. Heb bijna alle satellieten in de lijst gevonden.<P>Een aanrader.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zie hier een topic over Stab 1.0! Heb er een liggen en toch wat vragen?<BR>Maakt deze motor veel geluid?<BR>Duurt het schakelen en dus draaien lang?<BR>Heb ook de Pet123 in receiver staan en zie hier dus dat daar probleempjes mee zijn, moet dus ook andere settings hebben.<P>Moet nogal wat overhoop halen om de motor te monteren vandaar eerst deze vragen..........

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...