Ga naar inhoud


Z-BOARD VERHAAL


Gast

Aanbevolen berichten

@ Toxic Q<P>Je weet we zijn het niet over veel dingen eens de laatste tijd maar ik moet je dit keer 1000 % gelijk geven.<P>Heb de laatste weken echt met verbazing naar een niet nader genoemde site zitten kijken en heb gezien dat het binnen no time is omgetoverd van een pure hobby site naar een waar commercieël bolwerk, inclusief eigen shop zoals het aan laat zien.<P>Das dus eerst zieltjes winnen op je site als hobby om de hits daarna commercieël te gelde te maken. Kortom op zijn zachtst gezegd ook van deze mensen niet netjes te noemen.<p>[ 23-10-2001: Message edited by: Satwatcher ]

Link naar reactie
Delen op andere sites


Sorry jongens waar zijn we nu eigenlijk mee bezig als we allemaal interresant gaan doen dit is van mijn dit is van jou daar word ik een beetje misselijk van....<P>1. als jullie problemen hebben om de cam patch in de file te hebben staan zetten we gewoon de orgi soft erin GEEN PROBLEEM<P>2. Over commercieel zijn ben ik het echt niet mee eens sorry als jullie een bedrijf kunnen zoeken die alles voor 30,- gaat maken met versturen opstartkosten administratie onderdelen en het soldeer werk en dit alles kan doen voor een tientje of drie laat het hen dan weten<P>3. @CRAZY je moet je nu niet voor doen of je popie jopie bent toevallig voel ik mijn nu eigen aangesproken als je wilt weten hoeveel tijd het heeft gekost om dit ding aan de praat te krijgen wil jij niet weten en als je het nu zo erg vind dat wij de cam+ patch gebruiken dan ga ik er zelf wel mee aan de slag om een cam+ patch te gaan maken en dan zullen we eens echt het commercieele gedoe de kop in drukken.<P>4. WIL even benadrukken dat ik het compleet niet erg vind dat hier dus iets aan verdiend wordt al is het niet veel. <BR>ALLES MAAR OOK ECHT ALLES is publiek gemaakt dus iedereen kan het zelf en dat wordt overal nog eens goed benadrukt<P>5.de productie is extern opgestart en dit bedrijf gaat het echt niet voor niks doen of denken jullie wel als jullie dit wel denken<BR>vind ik het heel knap.<P>6. Ik kan het ook anders aan gaan pakken als jullie willen dat ik helemaal niets meer publiek maak en net zoals andere mijn eigen zakken ga vullen zeg het maar nu verdien ik hier niks aan het kost alleen geld, dus aan jullie de keus.....<P>7.het kan ook zijn dat er nu mensen gekwets zijn door dit apperaatje en nu zo reageren.<P>8. En het valt een beetje op dat er hier wel mensen mogen zijn die aan het patchen der zakken vullen en als hier iets op gezegd wordt dat dan de topic gelijk geclosed word omdat deze personen in bescherming genomen moeten worden of ik heb het mischien verkeerd.<P><BR>Dus laat het maar weten wat jullie hier van vinden en top maar lekker verder......als er niets meer gewaardeerd wordt. We kunnen natuurlijk ook 500,- of 1000,- gulden gaan vragen voor dat apperaatje wat sommige nu al vragen en @Crazy kijk eens op je eigen site daar word iets aangeboden wel erg duur (-:<BR>kijk en die hebben er helemaal geen tijd in hoeven steken.en bij de zuider buren werd er een soort gelijke apperaat verkocht voor 1000,- begin eerst hier op te zeuren of zijn jullie dan bang dat ergeen Allcam patch meer komt als jullie hier commetaar op geven...<P>denk eerst naar voor je iets zegt<BR>Mijn visie gaat uit voor hobbyisten en die kunnen het dus voor 40,- maken wat is het probleem dan.....<P>en de bedrijven die dit ding kopen voor +/-200,- denken jullie nu echt dat die bedrijven de patch er voor niks erin draaien en volgens mijn zullen ze nu in ieder geval er meer door verkopen en ze zijn nu in ieder geval niet 40,- kwijt om ZE TE laten patchen dus het leverd voor deze bedrijven nu geld op dus wat is het probleem als die dingen voor 200,- worden verkocht...<P>dus gaan jullie ze AUB aanbieden voor 30,- mijn zegen heb je........doe er maar mee wat je wilt.<P>En jullie noemen jullie eigen hobbyisten had dan zelf zo'n ding gemaakt maar laat het maat weten jongens ik stop er accuut mee om verder te experimenteren en hou alles voor mijn eigen en slaap lekker verden met de cam+ patch (MAAK ER ZELF WEL EEN)<P><BR>gegroet lorisdam wink.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites

@lorisdam,<P>Ik stel voor dat je eerst 2 x goed leest, daarna 5 x diep adem haalt en daarna pas mij beschuldigd van zaken waar ik mij niet schuldig aan maak.<BR>Als je goed leest wat ik schrijf zie je dat ik het heel normaal vind dat er 200,- voor een dergelijk interface gevraagd wordt (mits dit ding natuurlijk goed verzorgt/afgewerkt is en werkt!).<BR>Waar het mij om gaat kun je lezen. Dat heeft niets met het bedrag van dit interface te maken maar meer met de mannier waarop sommige mensen een beetje commercieel misbruik maken van een zogenaamde hobby website.<BR>Ik denk dus dat je je in ieder geval door mij niet aangevallen hoeft te voelen. (of heb je aandelen in die website(s)? laugh.gif" border="0)<P>Groetuh,<P>Toxic[Q]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Qua Z-Board kan ik me volledig aansluiten bij de opmerkingen.<P>Dat is namelijk de reden dat op mijn site, (unofficial) Humax Support de files gepubliceerd zijn met continue de vermelding dat deze;<P>"..door een hobbyist met een paar uurtjes werk en enkele tientjes materiaalkosten zelf te maken is.."<P>Er zijn gelukkig heel wat hobbyisten die dit zelf succesvol gemaakt hebben.<P>Dat dit ook door mensen wordt doorverkocht, is mij ter ore gekomen. Dit gebeurt met meer dingen en is door Teebee hier al eens voorspeld, en dus uitgekomen.<P>Het Humaxteam (voor de personen die die nog niet wisten, niet iedereen leest immers alles) heeft alle info gratis ter beschikking gesteld zodat meer mensen in staat zouden zijn om de 5400-Z te flashen/patchen. Hier zijn ze in geslaagd.<P>Voor een kleine groep satdealers/resellers hebben zij een oplage productiematig laten vervaardigen. Volledig uitbesteed aan derden en hebben hier dus voor moeten betalen; zetkosten, inkoop, soldeerwerk, eproms schrijven, administratie etc. etc. Omdat alles netjes gebeurt dus ook vennotschaps (of inkomsten)belasting en 19% btw. <P>Het humaxteam (waar ik inderdaad een hele korte lijn mee heb :-) heeft aangegeven op vele boards (duck, humsatsoft, humax support) in vele verschillende berichten dat dit NIET bedoelt is voor éénmalig gebruik van hobbyisten, daar is het namelijk veel te duur voor ! Hobbyisten maken het zelf, voor elkaar of delen het met elkaar.<P>Dat het humaxteam niet met iedereen vrienden heeft gemaakt door dit vrij te geven is duidelijk, maar was te voorzien. Het is immers niet meer aan een klein groepje voorbehouden om te patchen.<P>Ben het dus eens.<P>Wat ik persoonlijk alleen niet helemaal begrijp is dat Ivan zich afzet tegen verkoop van het Z-Board ? Op de banner op zijn eigen site wordt deze al dagen te koop aangeboden ??? van enkele satellietdealers begreep ik dat de vraagprijs 400-500,= is ?<P>Deze banner staat ook op mijn site, maar ik bemoei me niet met prijzen, Toxic ook niet, want die banner staat ook op sat4all.<P>c-ya!<BR>Viewer.<P>p.s. ook wij hebben banners op de site, we zouden niet zonder kunnen. het kost heel veel tijd om te content te verzorgen.<P>trek uw eigen conclusie ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

@LORISDAM<P>Erg ontroerend allemaal maar het z-board is net zo min een uitvinding van jou als voor mij!<P>Maar dit is mij om het even, het gaat erom dat mensen dit publiekelijk maken zodat iedereen hiervan kan genieten, wat dus ook met de firmware patch gebeurd.<P>Ik heb al regelmatig discussies gevoerd over dat er mensen c.q. bedrijven zijn die deze patch ook tegen betaling aanbieden wat ik ook niet geheel netjes vind!<P>Affijn het is erg jammer maar ook typisch dat je jezelf zo aangevallen voeld!<BR>Ik denk persoonlijk dat je een zeer goede hobbyist bent met verstand van zaken.<P>Maar als zoveel echte hobbyisten met technische achtergronden zouden deze uitgebuit kunnen worden indien er andere commerciele c.q. marketing achtergronden aan te pas komen!<P>De snelheid waarmee een komplete zogenaamde hobbysite wordt omgebouwd tot e-commerce site uit puur en alleen hobby overwegingen gaat er bij ons niet in!!!<P>Als een schaap in wolfskleren ligt men op de loer om zoveel mogelijk aandacht en bezoekers te krijgen en zodra dat het geval is gaat men ineens commercieel...???<P>Affijn diegene die dit doen hebben van mij het voorrecht om dit te doen, tenslotte zal de gebruiker zelf oordelen wie hier oprecht is in zijn woord!!<P>Deze conclusie lijkt mij hier wel duidelijk.<P>Normaal Lorisdam, be yourself, ik waardeer je werk enorm maar pas op voor de wolven!!<P>Zo zijn er genoeg mensen die uit commerciele achtergronden gepoogd hebben onze site plat te krijgen dmv. postings onder andere namen dan hun werkelijke...het leuke is dat wij geen domme jongen zijn en alles goed kunnen nagaan...<P>Ik denk dat er nu wederom een lichtje gaat branden, maar affijn genoeg licht in de tent heb er geen trek in dat iemand zijn Humax in de fik vliegt door een modificatie.<P>Als tip zou ik zeggen, pas op met je z-board zonder board...<P>Mocht je op technisch gebied professioneel willen kletsen dan staan we hier altijd open voor zolang er niet ineens poen aan verdiend hoeft te worden...<P>En zoals je zelf ongetwijfeld weet zijn de totale kosten voor zo'n z-board beneden de Hfl.30,- dus dat je er geen geld aan verdiend lijkt mij sterk maar goed je tijd en moeite om dit te bouwen mag van mij dan ook zeker betaald worden. Ik hoop wel dat het geld toekomt aan diegene die er inderdaad veel werk in gestoken heeft!!!<P>Groeten and keep up the good work Loris! laugh.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites

@VIEWER: WIE OH WIE VERKOCHT TOCH DIE Z-BOARDS AAN MASTERA ?????<P><BR>WIJ MAKEN ZE NIET EN STERKER NOG OP DIT MOMENT IS ER 1 'OFFICIELE' BRON DIE DIT AANBIED, DUS OF JE NEUS BLOED OF...????

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik begrijp dus dat ik me aangesproken moet voelen ?<P>Mastera heeft een order geplaatst bij het Humaxteam voor 10 stuks. Dit was op voorwaarde dat dit binnen één week geleverd zou worden.<P>Het Humaxteam heeft hier GEEN GEHOOR aan gegeven omdat alle orders op volgorde van binnenkomst zijn aangenomen en uitgeleverd aan satdealers/resellers.<P>Ik denk dat zij (zoals ook anderen) dit board zelf hebben laten maken.<P>Dit was dus de bedoeling van het humaxteam, gratis info en files voor iedereen om het zelf te maken.<P>Als deze actie tegen mij gericht is, begrijp ik niet waar de frustratie vandaan komt.<P>Alle info en files voor wat dan ook wat met Humax te maken heeft worden gratis ter beschikking gesteld.<P>Ik heb (maar misschien had) niets tegen jou Crazy Ivan, je files zijn altijd met bronvermelding en inclusief je backgound waar je URL op staat gehost vanaf mijn server.<P>Van de banners wordt je niet rijk (dat weet je zelf ook), bruto een paar honderd piek per maand waar dus belasting over betaald wordt. Het kost de hobbyist niets, de adverteerders betalen, net als op jouw site, sat4all, laurals en nog vele 10-tallen anderen.<P>Ik weet niet waar de frustratie vandaan komt, maar hoop dat het slechts een tijdelijke verstandsverbijstering is.<P>De hobbyist zal zijn eigen conclusie trekken.<P>c-ya !<BR>Viewer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Verstandsverbijstering hebben wij zelden last van. Oprechtheid is iets anders!!<P>Zich uitgeven voor de persoon die je daadwerkelijk bent is daar ook een onderdeel van -))<P>Affijn ik val je niet persoonlijk aan mocht je dat gevoel hebben. Wel is ons onder ogen gekomen in hoeverre de werkelijke hobby spirit verloren gaat als er ineens geld verdiend kan worden.<P>Geld verdien je inderdaad niet met banners, wij hebben er 1 en dat houdt ons al uit de kosten!!!<P>Geld verdienen aan een z-board mag van ons ook best en we waarderen hierin zeker de inzet en know how van Mr. Lorisdam wie zeker 90% credit toekomt voor het ontwikkelen van dit board.<P>Alleen is het erg te betreuren dat er juist over de rug van deze mensen veel geld verdiend word terwijl het hem eigenlijk toekomt!<P>Dat is hetzelfde wat ik bedoelde met de NL patch. Sommige verkopen deze en buiten dus indirect ons uit, maar affijn mijn standpunt hierover heb ik reeds meerdere malen toegelicht dus deze is bekend!<P>Judgement day is near...we only just started!

Link naar reactie
Delen op andere sites

het zal nooit de bedoeling zijn geweest dat deze discussie uit de hand loopt dus ik wil alle partijen vragen zich netjes en verdraagzaam op te stellen. Die ik ook laugh.gif" border="0<BR>Ik stuur jou (viewer) vanavond een PM of e-mail waarin ik je mijn standpunt uiteen zal zetten. Ik denk niet dat het nodig is dat iedereen die informatie meekrijgt.<BR>Daarna kun je altijd nog kijken of je het nodig vind daarop openbaar of via PM te reageren:-)<P>Groetuh,<P>Toxic[Q]

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Crazy ik heb ook niet gezegd dat ik dit alleen heb bedacht. dit is met een groepje gedaan om dit tot stand te krijgen en werkend te krijgen en publiek te maken en de maker van het layout zal ten alle tijden op de achtergrond blijven tot er weer een commercieele patch onstaat en hij zal hier weer op ingrijpen, om het het publiek te maken.dit alleen kan ik je zeggen dus laat het gewoon en wees nu eens een keer blij dat het nu voor iedereen mogelijks is altijd dat eeuwige commentaar lijkt wel kat en muis spel<P>En het e-commerce vind ik heel onredelijk dat daar op geklaagt word dit is alleen een ondersteuning om zo snel mogelijk de Z-board op de markt te krijgen voor dealers ik vind dit persoonlijk een nette oplossing....<P>Alle site's die deze hobby ondersteunen verdienen geld aan deze hobby al is het alleen voor de onkosten ZOALS banners ook jij en sat4all enzovoorts. dus laten we mekaar nu niet gaan afzeiken en ieder zijn werk laten doen...ik weet nog steeds niet wat het probleem is...<P>@Toxic ik heb je ook niet persoonlijk aangevallen en ook niet over de prijzen het valt alleen op als er een discussie onstaat met (******)dat het dan gelijk door een operator geclosed word en in bescherming word genomen dus laat die discussie open staan zodat hier iedereen op kan reageren deze was drie keer geopent en drie keer gesloten als je hem open laat staan kun je tenminste zien hoeveel positief en negatieve reacties komen........ en al word er gescholden door een paar personen zo krijg je wel een hoop problemen uit de lucht.<P>@overigen<BR>En ik voel mijn nu aangesproken omdat nu het hele verhaal naar de Z-BOARD gedraaid gaat worden die commercieel bezig is en dat waren toch andere die hier eerst der zakken wilden vullen, en het enigst wat nu nog publiek is is nog steeds het Z-BOARD verhaal<P>Zo laatste reactie ik krijg het alleen aan me hart om mijn eigen druk te maken is toch hobby wink.gif" border="0 <P>groetjes lorisdam

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Ivan<P>Ook deze keer weer onjuiste informatie, Lorisdam is zeer zeker niet 90% betrokken in het Z-Board verhaal.<P>Er is één persoon die dit kan bevestigen en dat is Lorisdam zelf.<P>Bovendien verdien ik geen bakken geld aan de banners, daar komt waarschijnlijk de frustratie uit voort.<P>Het is heel sneu om over "bannertjes" te touwtrekken, lijkt wel op zandbakgedrag.<P>Het het is vervolgens ook onduidelijk waarom mijn site dan zo bijzonder is als sat4all en vele andere sites ook bannertjes draaien.<P>De vaders van het patchen (SchumiNL, TeeBee en de brenger tot wat het nu is Planet Hemp) zijn in mijn ogen de belangrijke mensen in de scene. Deze firmwares worden op honderden sites in Europa gehost, ook met bannertjes.<P>Het hosten van een content site (inhoud dus, uitleg etc. etc.) kost heel, heel veel tijd.<BR>Vervolgens een zeer snelle server en zo goed als geen "downtime". Dat is de reden dat veel hobbyisten de site bezoeken, en niet ander denk ik.<P>Ik heb een mailtje in mijn mailbox van je waarin ik je aanbood om JOUW site op mijn server GRATIS te hosten.<P>Jouw reactie ?<BR>"...wat doen we met de verdeling van de banners.."<P>Mijn reactie ?<BR>".. ik moet je eerlijk zeggen, daar heb ik nog niet eens over nagedacht, zoveel is dat niet, dat weet je zelf. Maar anders neem je toch gewoon je eigen banners mee ? mag je van mij allemaal zelf houden, maar doe het wel "wit".<P>Ik zal hem desnoods (bij ontkenning) publiceren op mijn site, incl. de gegevens die laten zien dat hij werkelijk bij jouw vandaan komt.<P>Wolf en schaap ?<P>ook hier mag de hobbyist weer zelf zijn conclusie trekken.<P>c-ya !<BR>Viewer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ VIEWER<P>(sorry maar het verhaal is blijkbaar nog niet tot een goed einde gekomen...)<P>Dat van de banners is een hele normale vraag geweest aangezien wij indien een samenwerking tot stand gekomen zou zijn wel een pagina willen waarin alles overzichtelijk is, dus niet teveel banners!<P>Tevens ben ik niet op de hoogte van de kosten voor je site dus daarom was onze vraag ook heel normaal wat de kosten hiervoor waren aangezien wij destijds ook duidelijk hebben gesteld dat dit dan wel op 50-50 basis zal gebeuren.<P>Aangezien deze discussie toen tot een einde is gekomen door tijdgebrek aan beide kanten is dit nooit konkreet uitgesproken.<P>Maar affijn, wij hebben niets om ons over aangevallen te voelen dus voel je vrij en leef je uit indien je dit nodig acht!<P>Wij volgen dan gewoon als schaapjes.... wink.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,<BR>Z-BOARDS hier, Z-BOARDS daar, wat een storm<BR>in een glas water .................... <BR>binnenkort (en zelfs HEEL vlug) hebben<BR>deze toch geen enkel nut meer want bij de volgende serie is de connector verdwenen<BR>en dit onder druk van I*D*T* want die naam<BR>mogen we ook al niet meer gebruiken smile.gif" border="0smile.gif" border="0 <BR>Nu kan je nog terugzetten wat er was zonder sporen na te laten maar dan ga je steeds zien dat erin gewerkt (geknoeid) is en wat dan met garantie .... .. kwestie van al eens op voorhand te kijken in de schema's ben eens curieus wat de heren handelaars (woekeraars) dan gaan aanvangen want sommige winkeliers vragen 200 gulden om zelfs eenmaal te patchen shocked.gif" border="0 dus reken maar uit<BR>vind trouwens 200 gulden niet veel want indien je kwaliteits printen wenst betaal je je blauw als de oplage heel klein is.<BR>Voor de hobby maak je dit voor minder dan<BR>5 gulden, een print heb je niet nodig enkel wat draad een drukknopje een 3V3 reg en een<BR>oude computerprint, 27c512 e.a eproms vind je gratis op het containerpark, yep daar staan veel oude 486 PC's en minstens 1 stuk<BR>stak daar in, een uurtje onder madam haar zonnebank leggen en kunnen terug geprogd worden <P><BR>GREETZ laugh.gif" border="0laugh.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...