Ga naar inhoud


Z-BOARD VERHAAL


Gast

Aanbevolen berichten

Ik denk dat de hele discussie niet gaat over het aanbieden van Z-Boards voor 200 piek maar over iets anders. Verder wil ik nog het volgende zeggen. Welke apparatuur is er allemaal nodig om een Z-Board te maken? En wat kosten deze apparaten dan allemaal? Het materiaal kost misschien maar drie of vier tientjes, maar voor de apparatuur waarmee de boardjes gemaakt worden ben je toch gauw ruim duizend piek kwijt. En daarbij, hoeveel moet er wel niet gesoldeerd worden? Ruim honderd soldeerpunten zitten er op een Z-Boardje, die komen er niet vanzelf op. Daarom mag je, vind ik, gerust 200 piek voor een Z-Boardje vragen.<P>Groeten Satkeumes

Link naar reactie
Delen op andere sites


@ MAKAGU1<P>Juist ! en dat was dus de reden van publicatie van files, zelf maken voor weinig, velen hebben dit inmiddels gedaan.<P>Veel dealers/resellers in binnen en buitenland zijn eveneens gelukkig.<P>Er is overigens gewoon een oplossing hoor voor het ontbreken van de connector op het Humax mainboard. Binnenkort op de site, worden foto's van gepubliceerd.<P>Voor de mensen met een z-board die veel patchen komt er een kant en klaar device die zo klaar is, voor éénmalig gebruik moet dit weer afgeraden worden (te duur), hobbyist is hier weer in het voordeel.<P>@ Chivato / Crazy Ivan:<P>Onzin, ik weet bij God ook niet wat je uit je panty doet knallen met die lukraak beschuldigingen.<P>Wees een kennis (hij weet wie, en leest hier ook) heel erg dankbaar, ik was zo woest vanmiddag van die bull dat ik in alle staten was. Geen dingen gedaan waar ik spijt van krijg.<P>Je adverteerder meldde per email:<BR>Ik heb geen idee..<BR>Het boeit me ook niet echt..<BR>Zal wel gekrenkt zijn in zijn trots of zo iets ??<P>Indien je de start van de posting nog eens terugleest, zie je de discussie veranderen van hoofddoel en verzachten. Lijmen bij Lorisdam, humaxteam, mij e.a. heeft geen zin meer.<P>Indien meer mensen het Z-Board hadden ondersteund was er nog minder discussie geweest, slechts een paar mensen verknallen het voor duizenden enthousiaste satgebruikers.<P>Dat sommige dit uit commercieel (eigen belang) niet ondersteunden vindt ik overigens GEEN probleem, that's life.<P>einde discussie van mijn kant.<P>c-ya !<BR>Viewer<P>Great minds discuss ideas, small minds discuss people, aan het laatste heb ik me nu al veel te lang schuldig gemaakt, viva Z-Board !

Link naar reactie
Delen op andere sites

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR> Dat sommige dit uit commercieel (eigen belang) niet ondersteunden vindt ik overigens GEEN probleem, that's life.<P>einde discussie van mijn kant. <HR></BLOCKQUOTE><P>Doe mij een lol. Ik dacht dat je het na mijn PM wel begrepen had maar als jij nu over commercieel (eigen belang) begint zakt mijn broek echt af.<BR>Jij hebt diverse dealers gezegd dat ze alleen een Z-Board konden kopen als ze dan ook voor bedragen van 400,- tot 750,- PER MAAND bij jou een advertentie banner zouden plaatsen!<BR>Die informatie komt van meerdere onafhankelijk (concurrenten) van elkaar werkende dealers!<BR>Dus nu moet je er snel over ophouden voordat je me echt kwaad maakt! blush.gif" border="0<P>Toxic[Q]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als redelijke nieuwkomer in de sat-scene (maandje of 3) moet ik zeggen dat het een grappig en apart wereldje is (waar je steeds de zelfde namen ziet).<BR>Ik zelf zit in het bedrijfsleven op een wat "hogere stoel" en heb regelmatig zaken die, wanneer er commercieel iets interessant mee te doen is mensen doet VERANDEREN.<BR>Dus vanuit de psyche van de mens is dit een vrij logisch gevolg en geld kan mensen opeens een hele andere kijk op zaken geven.<P>Ik vind het een leuke hobby (kijk bijna nooit TV, but so what) en hobby's blijven alleen bestaan als er Medehobbyisten blijven die elkaar qua niveau aantrekken.<P>Echter een ding blijft een feit:<P>ERE WIE ERE TOEKOMT<P>zit aan de zijlijn dus kan hier niet over oordelen.<BR>Maar als er sites zijn die zaken doen die ten kosten gaan van anderen dan vind ik het zaak dat dit op het forum wordt gemeld en dat betreffende zaken en sites op een zwarte lijst komen.<P>Ik hoop dat jullie er onderling uitkomen en dat de neuzen weer een richting opgaan (en als iemand daar niet in past kick his butt)<P>Groeten Tuurtje<P>en bedankt aan allen die hun best doen voor deze leuke hobby !!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Graag bewijs !!!<P>Dit zou je mooiste kans kunnen zijn om mij op mijn bek te laten gaan !<P>Zeer, maar dan ook zeer welkom !!!<P>En dan graag geen fake's van een satdealer die een druk bezocht satboard heeft.<P>Iedereen is per email benadert, er is slechts één satdealer telefonisch gesproken (naam op verzoek te krijgen) die een boardje gratis wilde hebben, tegen hem heb ik gezegd dat de adverteerders op mijn site deze GRATIS krijgen. De rest maakt hem zelf, laat hem maken of koopt hem.<P>Deze satdealer kent jou (!) persoonlijk en vise versa dus da's lekker makkelijk natrekken.<P>Tegen deze dealer is gezegd dat adverteren fl. 50,= duurder is dan Sat4all. Sinds de invoering van de banner rotatie is er namelijk maar één tarief voor nieuwe adverteerders. Ik zal jouw prijs voor me houden, maar jij weet dan genoeg.<P>GEEN ENKELE, maar dan ook geen enkele satdealer/reseller heeft dit verhaal te horen gekregen van mij.<P>Of je neemt de indianenverhalen over, of ... ik weet het niet meer.<P>En dat één persoon patched voor dealers ? maakt me echt niet uit. De ander die een interface verkoopt voor 1.000,= maakt me ook echt niet uit.<P>Dat zij er wellicht moeite mee hebben dat het humaxteam de info gratis public maakte en het Z-Board voor 199,= wegzette, zou best kunnen, that's life.<P>Of denk je dat Sony en Philips ook zo met elkaar omgaan ? <P>Ennuhh... die PM is niet zo mysterie hoor.<BR>mag van mij zo op het net.<P>c-ya !<BR>sad..sad..sad..<BR>Viewer

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is me opgevallen dat er wederom mensen zijn opgestaan die zogenaamd voorheen uit puur hobbie overwegingen en niet commercieel oogpunt de Humax gebruikers hebben voorzien van alle tools om dit apparaat in staat te stellen dingen te doen die het standaard niet zou kunnen.<P>Ik spreek hier dus over patchen, oftwel de PH patch of onze NL patch.<P>Bij uitkomst van deze patch weten ze ons ineens te vinden en kan je gelijk alles bij hen downloaden alsof het hen tijd en moeite gekost heeft. Dit ook vaak ook zonder referentie of enige feedback (spreek hier niet over de sites die onze naam wel erbij vermelden als credit).<P>Nu komt dan het Humax 5400Z verhaal!<BR>Her en der duiken de voorheen niet commerciele mensen op en ontpoppen zich als ware marketing goeroes en proberen dit ding met marges op de markt te gooien waar ik stijl van achterover sla!<P>Heb zelf een dergelijk z-board gemaakt en was niet meer kwijt dan Hfl.29,- in de BTW!<P>Prijzen van Hfl.200,- en soms nog veel meer vind ik dan ook niet echt meer spreken van een hobbie prijs ....<P>Affijn iedereen is vrij te doen wat hij wil maar ga me aub. niet e-mailen en verzoeken om dit board voor je te maken om het zelf dan tegen woekerwinsten te gaan verkopen!<P>De personen die ik bedoel weten nu genoeg!<BR>Hen wens ik veel succes met het uitbuiten van andere personen!<P>Nee, wij doe niet mee aan deze praktijken aangezien wij er zijn voor de gebruiker, de hobbyist en wij zijn er niet op uit om mensen hun zakken leeg te maken.<P>Dus bij ons is alles gratis en dat willen we ook zo houden.<P>Probeer hier niet het heilige boontje uit te hangen maar leg hier alleen concrete feiten neer. Hobbie is leuk maar niet over de rug van anderen of ten koste van anderen en ik zie dat het deze richting uitgaat en dat is sonde en maakt de vreugde en de lol in dit gebeuren naar de klote!<P>Gr,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met dat Z board ben je dus NIETS zonder de <BR><B>gratis</B> +cam van PH<BR>ik vind het eigenlijk ook wel erg dat men prijzen van 200+ durft vragen voor iets dat 40,- gekost heeft, ik vind het gewoon profiteren van andermands werk!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een hoop gelul in de ruimte van iemand die liever avonds zijn geld telt als zich gezellig met andere hobbyisten in de materie verdiept.<BR>Overigens ga jij vanzelf wel op je bek. Daar heb je mij niet voor nodig. Bijna iedereen heeft je door. Het is slechts een kwestie van tijd voordat de mensen die je nu nog uitbaat je ook door hebben.<BR>Vergeet niet dat het mij enkel om het feit ging dat iemand (ik noemde geen namen) volgens velen al een tijdje commercieel misbruik maakt van zijn beide sites. De andere discussie werd gestart door Crazy Ivan en die liep door jouw eigen toedoen al snel uit de hand.<BR>Verdwaal gewoon nog een stukje verder in ontkenning. Zal je persoonlijkheid vast goed doen laugh.gif" border="0 <BR>Zo loopt een normale discussie door jouw eigen toedoen toch nog uit de hand.<BR>Ik ben overigens niet treurig jou als lid te moeten missen. Voor jou liever één andere echte hobby freak!<P>Groetuh,<P>Toxic[Q]<p>[ 24-10-2001: Message edited by: Toxic[Q] ]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat ben ik niet met jou eens xsound.<BR>Een humax 5400 kost vast ook niet meer dan 150,- aan onderdelen maar daar wordt ook 1000,- of meer voor gevraagd.<BR>De handel moet ook verdienen/leven. Daar hebben we allemaal profijt van. <BR>Wat ik veel erger vind is dat er sites zijn (namen worden niet genoemd) die zich eerst als hobby site voordoen en daarna een shopje lanceren met deze (en andere) goederen. Dat vind ik pas misbruik maken van de situatie.<BR>Geliefde files gebruiken om publiek te trekken en gelijktijdig dezelfde site commercieel uitbuiten is naar mijn mening niet correct! Ik denk dat dat meer is wat Crazy Ivan bedoelde. Complimenten voor jouw site Ivan. Ga zo door!<P>Groetuh,<P>Toxic[Q]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...