Ga naar inhoud

Welke satelliet biedt wat?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Nu UPC bij mij na lange tijd van goedkoop TV kijken bezig is met een "unplugged tour" wil ik overstappen op de satelliet. Als ik het goed heb begrepen is dit vrij simpel: een Seca2 ontvanger, een 60cm schotel op Astra 1 richten & een C+ kaartje kopen.

Maar nu ik toch alles "nieuw" moet kopen, lijkt me het ook een leuke hobby (Dreambox). Waar ik echter niet achter kom is: wat zit er op de verschillende satellieten? Alleen Astra heeft hier een overzicht voor.

Maar is het leuk/zinvol ook een LNB op de Astra 2 en Hotbird te richten?

Waarbij ik bij de Hotbird nog de vraag heb: ontvang je dan alle hotbirds (1 tm 6) op verschillende frequenties? Ze lijken in één lijn te liggen...

Alvast hartelijke dank!

update: Ik heb een overzicht gevonden dat door vrijwilligers wordt onderhouden - denk ik. http://www.lyngsat.com/europe.html

Maar aanvulling is welkom!

Geplaatst:

Welkom hier!

Voor de kanalen op de verschillende satellieten.

Kijk eens hier of hier. Daar is een heleboel informatie te vinden.

suc6,

Lourens

De Titanic was gebouwd door professionals.

De Ark door amateurs!

Geplaatst:

Astra 2 (op 28 graden) heeft alle BBC FTA (=gratis). De rest vond ik niet interessant eigenlijk... Als je echt wil lachuh moet je de schotel draaibaar maken. Dat kost zowat hetzelfde als extra LNBs, en dan heb je zo'n beetje alle satelieten die er zijn (mijn tuner moest bij 4000 zenders ophouden met zoeken omdat z'n zenders op waren)

Als je meer dan alleen de Astra1 sateliet wilt ontvangen, kun je dit met een 'goedgekeurde' ontvanger niet.

Dat SECA kaartje heb je wel altijd nodig.

Geplaatst:

Citaat:
Waarbij ik bij de Hotbird nog de vraag heb: ontvang je dan alle hotbirds (1 tm 6) op verschillende frequenties? Ze lijken in één lijn te liggen...

Alle Hete Vogels op 13° oost staan vanaf de aarde gezien op dezelfde positie.

De Astra vloot zijn ook zo´n 6 satellieten of nog meer zelfs geloof ik.

In iedere geval op dezelfde positie dus.

In werkelijkheid bewegen ze zich in een denkbeeldige kubus met een maximale kantenlengte van 400 km en worden binnen deze ruimte op positie gehouden. Hierdoor worden botsingen voorkomen.

Hele grote professionele uplink of downlink schotels staan inderdaad op één van de satellieten op bijvoorbeeld 13° oost gericht en als je erbij staat, hoor je dat de motoren regelmatig naregelen.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen