Ga naar inhoud


humax 5400 cardsharing


Gast

Aanbevolen berichten

Bij mij geeft die nog steeds de foutcode socket 10061 error, maar ben benieuwd welke password en username er hier wordt bedoeld? IP is zowiezo niks mis mee, want lokaal is deze goed. Daarnaast hangt deze humax via laptop aan het netwerk, maar als ik nu een speciaal kaartje koop waarmee je hem direct aan het netwerk kan hangen, kan het dan ook als server dienen?

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 63
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Citaat:
Bij mij geeft die nog steeds de foutcode socket 10061 error, maar ben benieuwd welke password en username er hier wordt bedoeld? IP is zowiezo niks mis mee, want lokaal is deze goed. Daarnaast hangt deze humax via laptop aan het netwerk, maar als ik nu een speciaal kaartje koop waarmee je hem direct aan het netwerk kan hangen, kan het dan ook als server dienen?


Hoe dan ook, je zult zelf een server moeten hebben, waarin een smartcard abbo zit, voor sateliet tv. En de humax kan alleen maar dienen als client.
Zolang, als je zelf geen server hebt, dan zul je altijd een winsock error ( een netwerk IP probleem ) krijgen. En je username/password zal nooit goed kunnen zijn. Deze username/password staat ingesteld in de config van de emu ( emulator ) op de server. Het Ip wat je invult in HSIC is het IP nummer van de server. Het locale IP is het ip nummer van je laptop.
( LET WEL: we hebben het over cardsharing via je eigen lokale netwerk )

Een server kan zijn:
Dreambox ( sateliet ontvanger met netwerkaansluiting ), met als emu newcs of radegast of gbox
DGstation relook /mutant( satelietontvanger ) met als emu newcs, radegast of gbox.
Linux pc met daaraan een mastera ( speciale phoenix kaartlezer 3.57 of 6 MHz), waarop draait: Newcs.x86 of gboxx86 of radegast ( rdgd.i386 en netpilot.i386).
Windows pc met daaraan een mastera, waarop draait: newcs.exe of gbox.exe

Uiteraard, moet je dan de config files aanpassen van de toegepaste emu.
En uiteraard zit in de server je smartcard van bijv. canal digitaal.

Kortom, zoals ik je verhaal nog eens lees, dan heb je geen server. Dus dan heb je helemaal niets aan HSIC.

Met vriendelijke groet, paardengek
Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus een Mastera is al genoeg die als cardserver kan dienen?

 

Ik ken de mastera al, maar deze is dus via de seriele kabel aan de seriele com poort aan te sluiten en dat is het? Dan kan je via dat programma hem als server te laten dienen of is er nog iets meer voor nodig?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Dus een Mastera is al genoeg die als cardserver kan dienen?

Ik ken de mastera al, maar deze is dus via de seriele kabel aan de seriele com poort aan te sluiten en dat is het? Dan kan je via dat programma hem als server te laten dienen of is er nog iets meer voor nodig?


Goedemorgen,

Nog even voor de goede orde:

Een server kan zijn:

[color:"blue"]*Dreambox ( sateliet ontvanger met netwerkaansluiting ), met als emu newcs of radegast of gbox[/color]

[color:"blue"]*DGstation relook /mutant( satelietontvanger ) met als emu newcs, radegast of gbox.[/color]

[color:"blue"]*Linux pc met daaraan een mastera ( speciale phoenix kaartlezer 3.57 of 6 MHz), waarop draait: Newcs.x86 of gboxx86 of radegast ( rdgd.i386 en netpilot.i386).DE phoenix kaartlezer hangt met een seriele kabel aan de compoort[/color]

[color:"blue"]*Windows pc met daaraan een mastera, waarop draait: newcs.exe of gbox.exe. De phoenix kaartlezer hangt via een seriele kabel aan de compoort. [/color]


De humax moet aan een aparte windows pc hangen met een nulmodemkabel op de compoort. En zodanig kan de humax als client draaien.
Dus je hebt nodig aan hardware:
* Humax, windows pc ( De client )
* Een tweede pc, waarop linux of windows draait en een mastera. ( De server )

Deze twee peecees hangen in een lokaal netwerk.

Met vriendelijke groet, paardengek
Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...