Ga naar inhoud


dm500 beginnersvraag


cornea

Aanbevolen berichten

Cornea,

 

Downloading ned osd duurt ca 20 seconden. Je control panel is niet up to date, verwijst naar een internet server, die down is. Welke versie hydra heb je in de box staan ?

Ik adviseer hydra 1.08 phoenix voor de 500. Met control panel 2.0 van 13 maart heb je een download database ( van een server van hydra) van recente emu etc, die up to date zijn.

En kijk eens naar je netwerkinstellingen. Via menu/setup/expertsetup/communicatie settings.

 

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites


bedankt voor je snelle reactie.

 

Citaat:
Ik adviseer hydra 1.08 phoenix voor de 500

 

hoe kan ik dit zien als ik naar info,about ga dan geeft hij software version unknown.

 

en control panel moet je toch ook downloaden.

 

bij communication setup moet enable network aan gevinkt zijn of niet?

Rebox 9000 ,triax 88cm 4 x quad LNB.

Link naar reactie
Delen op andere sites

uiteraard moet enable network aangevinkt staan. Zet het netwerk, maar op dhcp ( automatisch ip adres wordt dan toegewezen). Voor verdere netwerk instellingen zoek met de zoekfunctie van sat4all. Ook op de site van sjerom: http://dreambox.sjerom.com staat genoeg info.

 

Verder ga ik er van uit, dat je waarschijnlijk hydra zeus voor de 500 in je box hebt. Aangezien die image werkte met een control panel versie 1.9. Dus serieel flashen is een optie om je box weer up to date te maken. De images kun je vinden op: www.dreamboxworld.com

 

Met telnet kun je wel de versie van de kernell zien: 2.6.9 is de kernell versie van hydra 1.08 phoenix. ( gebruikersnaam: root, password: dreambox)

 

 

Lees deze treath ook maar eens door: http://www.sat4all.com/ubbthreads/showfl...p;page=8#831293

 

Als je de nieuwste hydra erop hebt, eerst de control panel up daten, dan pas een emu downloaden. En er wel om denken, dat het werkgeheugen ( var) niet al te groot is.

 

Met vriendelijke groeten, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb momenteel radegast (v3.0 beta 14)gedownload.en geactiveerd.

 

heb nu wel beeld op nederlandese zenders maar geeft tijdens zappen wel pop up met "deze service kan niet worden gedecodeerd"gaat wel weer weg.

 

wat moet ik nu nog instellen zodat ik zeke weet dat ik de updates bnnen krijg?

 

ik heb nu bij default softcam staan rade gast

bij ned 1 softcam radegast

canal+softcam default

 

is dit goed?

 

kan ik met radegast ook een nieuwe kaart activeren?

Rebox 9000 ,triax 88cm 4 x quad LNB.

Link naar reactie
Delen op andere sites

bedankt,

 

dit werkt inderdaad ook bij de dm500.

 

inmiddels weet ik ook hoe je de datum van de c+kaart uit kan lezen.

 

de ontvanger gaat gebruikt worden in de camper en word dus vaak van de spanning afgehaald.bij opnieuw opstarten gaat hij altijd in de bestand modus staan,kun je dit instellen zodat hij in de tv modus begint.

Rebox 9000 ,triax 88cm 4 x quad LNB.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...