Ga naar inhoud


Arnion - Dreambox - afstellen


Beurnie1

Aanbevolen berichten

Gisteren heb ik mij een dreambox aangeschaft. (daarvoor had ik een arnion 6440).

 

Wanneer ik mijn dreambox nu aansluit zegt hij dat hij bijvoorbeeld op de Astra slechts 45% ontvangst heeft.

Wanneer ik mijn oud toestel er op aansluit is op dezelfde zenders echter de ontvangst 85%.

Is het mogelijk dat ik bij een nieuwe ontvanger mijn schotel opnieuw moet uitrichten of is er iets anders aan de hand?

Vu+ solo met Pli & Sab Titan HD 1 - Xwindow - USB HD 500GB

Link naar reactie
Delen op andere sites


De Dreambox heeft een heel hard signaal nodig. Een preciese afstelling van de schotel is hierbij echt noodzakelijk. Een "goed" signaal op een andere ontvanger is vaak voor de Dreambox al te weinig. Als de Dreambox 45% aangeeft is dit gelijk aan 0. De Dreambox geeft, naar mijn ervaring, nooit lager aan als 45%. De sneeuw van nu is niet echt ideaal om af te gaan stellen of signaalsterktes te vergelijken.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een vast systeem. (Wel zo een bi-satelliet, zodat je astra en hotbird tegelijk kan ontvangen)

 

Ik ben net op het dak geklommen, en heb zo een satbeeper meegenomen. En op het sterkst piepende geluid heb ik de schotel vastgezet. (eerst de hellingsgraad, daarna de links-rechts richting).

 

En nog steeds maar 46% ontvangst op de astra. De hotbird werkt wel. (de afstelling heb ik gedaan op de astra...)

 

(en op mijn arnion, is hij zelfs al verbetert naar 86%)

 

Zucht...

Vu+ solo met Pli & Sab Titan HD 1 - Xwindow - USB HD 500GB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op hotbird op de dreambox, werken sommige zenders perfect (goede ontvangst)... maar ik merk dat er ook zenders zijn, waar de ontvanst te laag is... Raar.. op 1 satelliet toch zo een verschillen...

Vu+ solo met Pli & Sab Titan HD 1 - Xwindow - USB HD 500GB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb dus net gemerkt dat op de astra, sommige zenders wel perfect werken... (80%) ontvangst...(Bloomberg Espagnaà Maar bijvoorbeeld de nederlandse zenders blijft ie op zijn 46% hangen... Tjonge, begint een raar verhaal te worden.

Hoe is dit mogelijk???

Vu+ solo met Pli & Sab Titan HD 1 - Xwindow - USB HD 500GB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb ongeveer hetzelfde gehad met een stab rotor. zie geen signaal van lnb via stab rotor Lang aan het zoeken geweest, bleek dat ik verticale zenders in de hoge band niet kon ontvangen. LNB vervangen, geen resultaat. Andere ontvanger (oude seca doos) werkt wel goed. Mijn dreambox bij iemand anders werkte echter ook goed. Andere kabels (oude was reeds 12 jaar oud), geen resultaat. Uiteindelijk leverancier maar laten komen. Die heeft LNB en bekabeling gelijktijdig vervangen en het werkte. Volgens hen gaf de oude bekabeling wat sluiting waardoor ook de LNB van slag kon zijn. raar verhaal, zeker omdat andere ontvangers het wel deden, maar het werkt nu wel 2 maanden naar behoren.

 

Dus misschien dat er toch wat bij jou in de bekabeling / lnb niet helemaal goed zit.

Dreambox 800, Dreambox 7000S, Wavefrontier T90 met satconn 10/1 switch, LNB's op 28o, 23o, 19o, 16o, 13o, 9o, 7o, 5o, 1w

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nu ook geprobeerd om rechtstreeks mijn kabel van da ontvanger op de LNB te koppelen, en zelfs dan blijkr er geen verbetering vatbaar...

 

Heeft iemand enig idee, want ik weet het totaal niet meer...

Vu+ solo met Pli & Sab Titan HD 1 - Xwindow - USB HD 500GB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Ik heb nu ook geprobeerd om rechtstreeks mijn kabel van da ontvanger op de LNB te koppelen, en zelfs dan blijkr er geen verbetering vatbaar...

Heeft iemand enig idee, want ik weet het totaal niet meer...


Nu, ook in Hasselt kan ik geen Astra signaal groter dan 77 % ontvangen. Maar - Sirius: 95%; Hotbird: 95%; AtlanticBird3: 85%. Oorzak is de Dreambox, omdat Humax op Astra 99 % haalt.
Link naar reactie
Delen op andere sites

heeft met de disec te maken , ab ba , mijn pa had een atsat9500 met 4 lnb´s , daar heb ik 45 minuten mee bezig geweest voor ik die 4 aan de praat had , dreambox denkt blijkbaar anders dan de atsat of arion.

Dreambox 7000S & 500 & 800 - Maxtor 80GB en Samsung 500GB - USBstick Swap - schotel 80 & 110cm - Moteck SG2100 - lnb titanium 0,2 db & duo lnb - openPLI - Satje07 settings - cccam 2.1.4

Link naar reactie
Delen op andere sites

De belg,

 

Citaat:
Nu, ook in Hasselt kan ik geen Astra signaal groter dan 77 % ontvangen. Maar - Sirius: 95%; Hotbird: 95%; AtlanticBird3: 85%. Oorzak is de Dreambox, omdat Humax op Astra 99 % haalt.

 

Je vergelijkt nu appels met peren. De humax signaal meter is heel anders dan de snr acg van de dreambox.

Als ik dit zo lees, dan denk ik ook aan een disecq switch probleem.

Bovendien moet de dreambox een harder/beter signaal hebben dan de humax. De humax is met signaal helemaal niet zo kritisch. Waar de humax nog een prima signaal heeft, kan de dreambox een signaal (snr) waarde hebben van ca 60% ( net wel of geen beeld).

 

Met vriendelijke groeten, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Probeer dingen uit te sluiten, dan weet je wat er aan de hand is. Probeer je Dreambox eens bij een kennis/vriend en kijk wat dat voor signaal geeft. Ga anders eens met je draambox en tv het dak op (als het kan) en neem een nieuw stukje coax (of via een andere manier), vervang de lnb dan als laatste, of richt met een lnb.

 

Heb dit probleem ook gehad met een lnb, slechts 60%, nieuwe lnb erop en ruim 90% op alles.

 

Op deze manier kom je er snel en eenvoudig achter. Tis alleen niet zo'n lekker voor deze klusjes!

 

 

Suc6

VU+ DUO 4K 4x DVB-S / Octagon SF8008 4K / Wavefrontier T90

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...