harleyke Geplaatst: 3 maart 2005 Geplaatst: 3 maart 2005 vrij dikwijls hoor ik in de pc een knets,dan loopt hij even vast,en dan begint er een stemmeke,de postreporter,te zeggen wat ik er kan van verstaan system failed cpu you have,is er al een paar keer terug voor binnen geweest blijkbaar kunnen ze het niet oplossen,de processor is amd 3500+ 64,alles is 2 maanden oud.eerst was gedacht dat het aan de case zou liggen een sharkcase,nu is alles overgezet naar een tsunami dream ook van thermaltake,maar probleem blijft,is er misschien hier op het forum die dit probleem kent? groeten harleyke. 1x dreambox 7000- 1x 7020-2x schotel astra1-2-3-hotbird.
pillie Geplaatst: 3 maart 2005 Geplaatst: 3 maart 2005 Is de tempratuur van de CPU wel stabiel of zit er ergens connectors op je mobo niet goed vast? Marantz SR7008,Pioneer PDP5090,ET-10000,Monitor Audio RS8 en subwoofer GSW12 en Antec Fusion Remote
harleyke Geplaatst: 3 maart 2005 Auteur Geplaatst: 3 maart 2005 temp. moederbord is 30gr. cpu is 31 gr. maxtor is 22 gr. volgens mij zit alles toch goed vast. 1x dreambox 7000- 1x 7020-2x schotel astra1-2-3-hotbird.
Big fellow Geplaatst: 3 maart 2005 Geplaatst: 3 maart 2005 Citaat: vrij dikwijls hoor ik in de pc een knets Ehm, een knets? Is dat zoiets als een klap? ( Misschien is mijn Nederlands niet goed genoeg... ) Als het een klap is, dan kan het ook de voeding zijn... Is die ook vervangen met de kast of is de voeding meegegaan van kast naar kast? Het kan ook de spanningsregelaar op de mammaplank zijn.. Is die al vervangen? Zie je ergens zwarte aanslag? Big fellow “Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill
harleyke Geplaatst: 3 maart 2005 Auteur Geplaatst: 3 maart 2005 de voeding komt uit de oorspronkelijke pc die ik heb gekocht in november 2004 was nieuw.zou het kunnen dat die niet zwaar genoeg is?ik weet eigenlijk niet hoeveel watt die voeding is,het is wel zo dat de vorige pc een msi km4m mobo en een sempron processor had. ps alles is vorige maand nieuw opgebouwd behalve de voeding. grtz. 1x dreambox 7000- 1x 7020-2x schotel astra1-2-3-hotbird.
Big fellow Geplaatst: 3 maart 2005 Geplaatst: 3 maart 2005 Nou begin dan maar met een nieuwe voeding.... Want het wijst wel allemaal in de richting van de voeding.... Big fellow “Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill
harleyke Geplaatst: 3 maart 2005 Auteur Geplaatst: 3 maart 2005 bigfellow , thanks,ik had daar ook al zitten aan denken. 1x dreambox 7000- 1x 7020-2x schotel astra1-2-3-hotbird.
Tonskidutch Geplaatst: 5 maart 2005 Geplaatst: 5 maart 2005 de voeding voor een athlon heeft een brede stekker en een 4 pin stekker (extra voor athlon CPU's stroombehoefte) de voeding moet met 350 watt al aardig goed zijn maar wel afhankelijk van de overige aansluitingen en devices in je pc. heb je heel wat drives en cd-sledes etc. dan zou ik maar eens voor de dikkere voedingen gaan. maar het kan ook zijn dat je in het bios een verkeerde instelling hebt gedaan waardoor de cpu op overclocking draaid, daar kan die athlon niet erg goed tegen (indien niet helemaal conform de regels der kunst ingesteld) cheers Nothing Compares 2U Jimmy Scott
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen