Ga naar inhoud


Error-FE


Gast

Aanbevolen berichten

Heeft er iemand een idee wat een ERROR-FE betekent?

Waarschijnlijk een Flash Error, aangezien ik het probleem kreeg tijdens het programmeren van de 2.08 op mijn Z.

Opnieuw proberen te flashen lost het probleem niet op. De download loopt wel OK, maar tijdens het programmeren weer de zelfde Error-FE.<p>Hopelijk is er een oplossing voor dit probleem... Zit zonder ontvanger (een werkende dan toch!)

Link naar reactie
Delen op andere sites


@Dr Humax:

Ik kijk dus blijkbaar altijd over dat topic ivm E-FE. Heb meer dan een uur zitten zoeken! :-) weet jij nog waar het stond? staat misschien nog iets bruikbaars in.

Opnieuw downloaden lost niets op. Vrees er voor dat het inderdaad de flash zal zijn die defect is.<p>Kan de system ID iets te maken hebben met dit probleem? lijkt me sterk.<p>Wat ook vreemd is, is dat dat de CE (de drukknop) van het Z-board moet laag blijven tot de download 100% is. Dan lossen en het programmeren begint. (tot ong. 74% dan komt de E-FE).

Op de box van mijn vriend (op het zelfde ogenblik gekocht) moest de CE maar even laag zijn bij het starten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@White Knight <p>Weet niet meer waar het stond maar was een melding van de fouten en hun betekenis op de Humax 5400. Misschien was het toch van een ander board(Duck?) maar heb een tekst kopie gemaakt. Altijd makkelijk om bij de hand te hebben.<p>E-Id null

Downloading to incorrect model (system ID does not match)

Download the correct software for your Humax model.<p>E-bF E-Hn

Downloading incorrect software for this Hardware

Non-Superset software download to a Superset or vice versa

Download the correct software for the hardware type you have.<p>E-ut

UART RX/TX timed out

Incorrect Baud Rate set on PC

Try changing the Baud rate you are sending to the receiver/decoder if this fails then power off both PC and Humax and re-try download.<p>E-hF

Invalid HDF file format

Non-software file downloaded (e.g. a Formula1 file)

Use the correct software file. Download a new version, if this fails, contact Humax.<p>E-HC E-bC E-dC

Incorrect header block (CRC-16)

The software was corrupted during the download.

Download the software again, from the Humax website<p>E-AC

Incorrect application CRC-32

You have an old version of the software

Download latest version of application S/W<p>E-Ad

Invalid address

There is a problem with the software

Inform Humax - they will release a new version as soon as possible<p>E-Ao

Invalid offset address

There is a problem with the software

Inform Humax - they will release a new version as soon as possible<p>E-Ft

Flash program timeout

Flash memory in your Humax is damaged

Try the download again. If this fails the flash memory will need replacing, talk to your dealer, or to Humax<p>E-It E-Et

EEPROM program timeout

EEPROM id damaged

Try the download again. If this fails the flash memory will need replacing, talk to your dealer, or to Humax<p>E-FE

Flash memory compare failure

Flash memory is damaged

Try the download again. If this fails the flash memory will need replacing, talk to your dealer, or to Humax<p>E-Fn

Invalid Flash device

Flash memory is defective

Try the download again. If this fails the flash memory will need replacing, talk to your dealer, or to Humax<p>E-AS

Incorrect application size

Size does not match expected value

Confirm the version and software is correct for your hardware. Download a new version and try again.<p>Voor de rest stond er niets bruikbaar bij maar ben ook bang dat je Flash defect is. rolleyes.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hetvolgende komt van Lorisdam :

Inderdaard dit is flash dump fout

oorzaken waardoor het komt<p>1.je hebt mischien de de bootboard verkeerd om in de socket geduwt waardoor de voltage op de data polen komt te staan en dit moet je niet te vaak doen ivm dat je de flash echt opblaast.<p>2. even kijken welke flash je gebruikt ...160*** de ***is de type die moet gebruiken..<p>3. oorzaak kan ook zijn dat je eeprom's verkeerd hebt geplaatst dus link en rechts omgewisseld kijk even op de foto's<p>4. oorzaak kan ook zijn dat je bootboard niet precies in de socket hebt zitten je moet goed kijken of de isolatie lijnen overheen komen.<p>5. je hoeft je eigen nog niet druk te maken dat ie kapot is maar moet wel even goed alles nakijken welke type waar de 5volt zit en hoe je hem in het board moet steken en waar je de linkse en rechtse moet plaatsen en welke type flash dit raad ik ten zeerste aan omdat je E-FE hebt dus alles naarkijken....<p>cotroleer dit alles en als je dit gedaan nog een keer proberen...<p>laat het maar horen<p>

Tip ik zie dat ie wel gaat downloaden<p>Probeer eerst eens de alleen de loader 2.08 te laden als ie dit gedaan heeft decoder uit romboard verwijderen. weer aanzetten hij geeft nu een of andere foutmelding zo laten staan. Nu de win0adk gebruiken cam.z.hdf laden ready for connection nu op de standby toets drukken als het goed is gaat ie nu laden....<p>Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Het originele topic staat hier :

http://216.205.150.34/users/Viewer/index.cgi?board=3D&action=display&num=1004206994<p>CU

Red

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo<p>Meestal komt dit door de verkeerde eprom's te gebruiken dus dat wil zeggen de b3b gebruiken als je een c3b ontvanger hebt bijvoorbeeld..<p>Dus kijk eerst goed in de hummie kijk naar de flash die in hummie zitten

1. er zitten er twee

2. Intel en Flash staat er op

3. ???800??? deze moet je niet hebben

4. ???160??? deze moet je hebben<p>5. te28f160

c3ba90 zo staat het er precies<p>6. nu kun je zien welke het is deze is dus c3b

dan moet je ook de c3b gebruiken<p>7. waar bij punt 5 c3b staat hier kan dus ook f3b of b3b staan dan moet je de overeenkomende splitfiles of eeprom's gebruiken<p>8. dit lost in 99% de gevallen op die een E-FE hebben<p>

9. Hopende jullie een beetje geholpen te hebben<p>

groetjes lorisdam wink.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probeer tijdens het flashen de baudrate niet te hoog te zetten, dit wil nog wel eens helpen, wat soms ook werkt is de system ID terug zetten en dan alleen de 208 loader er in zetten.

Lijkt mij toch beter om eerst alleen de loader erin te zetten en dan de rest.

Al tegen gekomen dat de system ID op alleen fffjes stond tijdens problemen.

Suc6 JD

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Lorisdam:

Ik vrees dat er een probleem zal zijn met de flash (28F160), en het is inderdaad de C3B, dus gebruikte ik ook de juiste EPROM files....

De fout treedt altijd op bij 74% programmeren. waarschijnlijk een van de laatste blokken van de flash defect. Shoot!

Het vreemde is ook dat het rom bordje moet CE houden tot de download kompleet is, dan lossen en dan pas begint hij te programmeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...