Ga naar inhoud


EPG voor alle kanalen?


Gast

Aanbevolen berichten

Momenteel heb ik een Strong 8000. Nu al weer uitgekeken want ik heb begrepen dat EPG met vallen en opstaan op alle kananlen te krijgen is. Eigenlijk wordt het sterk afgeraden ivm reset en attacks.<p>Nu overweeg ik een Humax 5400Z te kopen, maar wordt dan mijn wens vervult. Ik wil nl. zonder gevoeligheid en resets naar veel kanalen kijken inclusief EPG<p>gr

Buizer

Link naar reactie
Delen op andere sites


En volgens mij is het een utopie om volledige EPG op alle kanalen te verwachten, die stoppen ze er expres niet op, om de abonnee's te dwingen de voorkeursdozen te laten kopen, waar een ander programmagids systeem in zit. Het ligt dus niet (altijd) aan de ontvanger.<p>[ 07-11-2001: Bericht gewijzigd door: harry37 ]</p>

Link naar reactie
Delen op andere sites

hmmm utopie...<p>maar op de gebruikersdag hebben 2 personen mij lekker zitten maken dat ze echt alles kunnen ontvangen en dat dit ook met EPG ondersteund wordt. (zonder CAM modules te gebruiken)<p>Mijn vraag dan ook: wat is het voordeel om van Strong naar Humax over te schakelen. Welke voordelen heb ik dan. (behalve natuurlijk Dolby Digital wat een mooie aanwinst is!)<p>Hebben jullie Humax gebruikers dan alleen EPG op het NL pakket?<p>gr

Buizer

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nogmaals: volgens mij ligt het niet aan de Humax maar aan de zender. <p>Op mijn Humax 54000 ontvang ik bij vrijwel alle zenders die ik bekijk (de nederlandse en de spaanse zenders) uitsluitend de EPG van het lopende programma en het volgende programma, en met de ? toets een korte beschrijving van het betreffende programma. En met de spaanse zenders rammelt dat ook nog. En sommige zenders geven nog minder of helemaal niets.<p>Wil je van een bepaalde zender weten wat ik als EPG ontvang, zeg dan even welke zender, dan kijk ik even. Zolang het maar een Seca zender is.<p>Irdeto, viacces of iets anders heb hier niet.<p>Groeten,

Link naar reactie
Delen op andere sites

@harry<p>Kan jij Kiosque en de Duitse zenders met EPG ontvangen. Het is me duidelijk dat niet elke tv zender nog niet zo ver is dat ze uitgebreide EPG versturen. Moet jij wel steeds resetten (receiver aan uit zetten om over te schakelen op nieuwe EPG kanaal?<p>Hoe zat het nu verder met de voordelen van een Humax tov Strong?<p>Alvast bedankt weer,

gr

buizer

Link naar reactie
Delen op andere sites

<blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">citaat:</font><hr>Onderwerp gestart door harry37:

<strong>Nogmaals: volgens mij ligt het niet aan de Humax maar aan de zender. <p>Op mijn Humax 54000 ontvang ik bij vrijwel alle zenders die ik bekijk (de nederlandse en de spaanse zenders) uitsluitend de EPG van het lopende programma en het volgende programma, en met de ? toets een korte beschrijving van het betreffende programma. En met de spaanse zenders rammelt dat ook nog. En sommige zenders geven nog minder of helemaal niets.

</strong><hr></blockquote><p>precies, voordat je de EPG op KAN vragen, moet je eerst naar de zender toe zappen.<p>als je de humax aanzet, heb je 0,0 EPG, na een tijdje heb je info over de zender die op dat moment aan staat.<p>zap je bv naar C+ blauw, dan heb je info over C+ blauw, rood, etc... maar geen RTL, SBS, etc..

dan moet je eerst naar SBS zappen om info te krijgen over Yorin, SBS, etc... maar nog steeds geen RTL, daarvoor moet je eerst naar RTL zappen, blegh...<p>ik vind het maar nix...

het enige voordeel van m'n humax is, dat hij zo snel met zappen is... voor de rest vind ik hem helemaal niet zo spectaculair...

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Buizer<p>Ik heb even gekeken maar ik heb geen EPG op Kiosque en van de Duitse zenders ontvang ik omdat ik alleen Seca ontvang, b.v. de publieke zenders Das Erste en WDR 3. Die beide zenders geven op EPG het hele programma-overzicht voor die dag maar verder niet, dus niet voor de hele komende week.<p>Verder ken ik de Strong niet, zodat ik geen voor- of nadelen kan noemen. De menu-structuur van de Humax is nogal warrig. Wat een enorm voordeel van de Humax is, is dat er veel files, zenderlijsten, patches e.d. voor zijn. Kortom: V2000 was ook beter maar toch heb ik zo'n 10 jaar geleden maar een VHS gekocht, en nog steeds heb ik VHS.<p>En nogmaals, want volgens mij wordt dat toch nog niet begrepen: het is volgens mij een kleine moeite voor de zenders om complete EPG uit te zenden, maar het is niet in hun belang. Volgens mij geeft de Humax, en de andere gangbare ontvangers trouwens ook, gewoon de EPG door die de zender uitzendt. Er zaten wel wat fouten in de software maar die zijn er inmiddels dacht ik grotendeels wel uit.<p>Succes met het vergelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...