satbuggy Geplaatst: 6 maart 2005 Geplaatst: 6 maart 2005 Probleem : ik heb nu adsl van versatel (family) , de speedtoch 510 werkt gewoon op mijn laptop . maar als ik de senoa er tussen doe , werkt het niet. ik las onderstaande tekst op speedtouch.nl betekent dit dat ik deze senoa niet kan gebruiken icm met versatel?? wie kan mij verder helpen met het aansluiten hiervan?? Router configuraties en Versatel (Zonnet Gratis/Budget/Family) De SpeedTouch 500 en 600 series modems zijn routers met ingebouwde ADSL modem. De router configuraties (voor multi-PC netwerken) functioneren op alle Nederlandse ADSL-netwerken m.u.v. het Versatel-netwerk. Het Versatel ADSL-netwerk in Nederland ondersteunt niet de "routed RFC1483" configuratie van SpeedTouch router modems. Bij aansluiting op het Versatel netwerk wordt wel de "bridged RFC1483" configuratie ondersteund. Hierbij wordt slechts de modem functie van de SpeedTouch router benut en kunnen uiteraard de specifieke router "security" functies zoals NAT en Firewall niet worden gebruikt. Indien men toch de router en zijn functies wil kunnen benutten dan kan een oplossing zijn om provider Zonnet te verzoeken het abonnement om te zetten naar een abonnement met KPN aansluiting, die Zonnet ook heeft. TOPFIELD 4000 ICM XCAM STAB 1000 / PHILIPS 7072 EMU / STRONG 8100
rlckring Geplaatst: 7 maart 2005 Geplaatst: 7 maart 2005 Dat is toch een Wireless Router ofzo die "SENOA LONG RANGE MULTI CLIENT"?? Dan zal er ongetwijfeld wel een dhcp client te configureren zijn in die SENOA, die dan het externe IP krijgt via de SpeedTouch 510 vervolgens deeld dan de SENOA interne IP uit aan de Client's die dan gewoon toegang hebben tot internet. Zoals je het dus nu hebt denk ik is dat je laptop z'n netwerkkaart het externe ip krijgt van de Speedtouch 510 inclusief DNS en Gataway Zonnet. Dat werkt gaf je aan. Controleer dat eerst ff voor we verder gaan, er zijn namelijk verschillende Type Zonnet abbo's PPPoA en bridged RFC1483.
Beeper Geplaatst: 7 maart 2005 Geplaatst: 7 maart 2005 Het lijkt erop dat je alcatel in DHCP spoofing mode staat, dwz het IP adres van je provider wordt dan 1 op 1 doorgezet naar je PC. ( ik vermoed dit omdat NAT ed niet werkt volgens de door jou bijgevoegde tekst en dan is dit een van de mogelijke configuraties ) Je kunt dit controleren door de router eens uit te lezen gewoon Http naar 10.0.0.138. ook linsysjes willen dan niet werken. Je zult dan hanmatig een route moeten toevoegen naar de default gateway. Das de volgende stap
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen