Ga naar inhoud


[Pioneer] Geen rtl4 en 5 op DBRs100nl2


robbie58

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik zit met het volgende probleem : als ik zenders laat zoeken op mijn pioneer seca bak, vindt hij rtl4 en 5 niet. Dat is sinds ik een monoblock heb met hotbird en astra. Een kennis raadde me aan om bij iemand met alleen een pioneer (of philips) daar de pioneer aan te sluiten en rtl4 en 5 te zoeken. Heb ik gedaan. keurig rtl4 en rtl5 gevonden. Sluit hem thuis weer aan, en krijg zodra ik de connector er op draai een rood vierkantje. Alleen de kern geeft af en toe beeld, soms hakerig. Draai ik de connector er helemaal op, heb ik een gweldig signaal (dus ligt niet aan de kabel), maar dus rood vierkant. Laat ik bij mij thuis zenders zoeken, doet ie het gewoon weer goed, maar geen rtl4 of 5. Wat moet ik instellen om deze zenders via het monoblock toch te krijgen ? Voor alle duidelijkheid: heb ook een echostar erop aangesloten, en krijg moeiteloos alle zenders.

Ik denk dus : probleem ligt in de combinatie monoblock (met 2 aansluitingen, voor de pioneer en de echostar) en de pioneer .

Wie weet een oplossing ?

Alvast bedankt. Robbie

DM800, 2 keer echostar 808 2cimet MR 1.07, Multytenne+Astra apart, 2 keer originele seca3 CD

Link naar reactie
Delen op andere sites


Monoblock.jpg

 

 

Is je het monoblock gemonteerd zoals op de foto. ?

Maak je gebruik van een 78cm schotel of groter. ?

Heb je wel SBS6, Yorin, Net5, Veronica en BVN. ?

Als je deze zenders wel hebt staan RTL4 en 5 ergens anders in je kanalen lijst.

Zo niet moet je de schotel beter uitrichten op Astra of er is een defect in het monoblock of kabel.

 

Wat meer info van jouw kant maakt het wel eenvoudiger om tot een oplossing te komen. !!

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Johan, dank je voor je reactie.

Ik heb de opstelling zoals jij zegt inderdaad.

De zenders die jij noemt heb ik wel allemaal. Gaat echt alleen om beide rtl's.

Kan het dus zijn dat ze onder een andere 'naam' in mn lijst staan ??

Moet er bij vertellen dat ik pas last van e.e.a. heb op de pioneer sinds ik een monoblock heb.

DM800, 2 keer echostar 808 2cimet MR 1.07, Multytenne+Astra apart, 2 keer originele seca3 CD

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...