Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb een Hauppauge DEC 3000-s uit Duitsland, die je via USB ook als sat tv-kaart kunt gebruiken.

In de applicatie-software is een kanalenlijst opgenomen met naast de duitse zenders ook de FTA-kanalen CNN Int, BBC Worls, SkyNews,e.d.Het typische is dat de duitse zenders allemaal keurig doorkomen, maar de buitenlandse niet.

Als je alles eraf gooit, en de kanalen gaat zoeken, laadt ie alleen maar de duitse ( en Nederlandse!) zenders, maar niet de eerdergenoemde kanalen, zoals CNN Int. e.d. Wat ik probeer, het

lukt niet ze op het scherm te krijgen. Het lijkt wel dat ie zo geprogrammeerd is dat ie die kanalen niet ziet.

Iemand enig idee hoe ik mijn favoriete kanalen op mijn scherm krijg?

Meindert

Geplaatst:

Hallo Meindert.

Ik ken de bijgeleverde software niet, dus weet ik niet precies hoe de scan daarbij verloopt.

Meestal wordt de scan gedaan aan de hand van een transponderlist die dan in een van de directories van de installatie te vinden is. Als deze transponderlist alleen transponders bevat waarin Duitsel kanalen zitten, dan krijg je dus ook geen andere.

Kijk eens rond of je zo,n transponderlist kunt vinden en vul hem eventueel aan met de verdere transponders van de betreffende sat.

Werkt de unit niet met de andere DVB software zoals progDVB, DVBdream enz. ?

Daar zijn in iedergeval complete transponder lijsten bij.

Deze vraag staat nu twee keer in het forum. Weet je dat je een bepaalde tijd nadat je een post gedaan hebt daarin nog kunt editen. Misschien kun je één van beide posts nog aanpassen of deleten.

Albert_H.

Nextwave Plus 2500SUC met Canaal Digitaal kaart en penta 1.09, PCTVsat, Skystar 2, Skystar 1 CI, Technotrend V 1.3, DEC3000, 80cm schotel met twin LNB draaibaar op een SM3D12.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen