Wielleke. Geplaatst: 11 maart 2005 Geplaatst: 11 maart 2005 Citaat: En die hoogspanningsmasten geven vooral op de langegolf maar ook op de middengolf een ongelooflijke hoop storing. Ik ben blij dat ik niet in de buurt van zulke masten woon. Niet vanwege mijn gezondheid (daar geloof ik niet zoveel van) maar vanwege de RF storingen. HOI SVENTIK. Ik ben het met jou antwoord eens. Maar ik vond en vind het nog steeds Frapant, dat alleen de zenders die richting hoogspanningsmast c.q. draden keken be'invloed werden. Terwijl de Nederlandse zenders, in dit geval via de zender Arnhem, daar totaal geen last van hadden. De ontvangst richting van de zender Arnhem, t.o.v. de hoogspanningsmast bedroeg.... ( + - 105.gr.) en de afstand 50 mt. En mijn conclusie was, dat er op de plaats van de ontvangst instalatie, waarschijnlijk geen magnetich veld aanwezig was. Omdat indien dit wel het geval zou zijn, ook de zender Arnhem hierdoor be'invloed had moeten worden. Dit als eventuele verklaring voor e.a.. Ik heb het antwoord bewerkt, omdat het al 'n hele tijd geleden is. En ik dus uit mijn geheugen heb geschreven. Hobby gr. Wiel. Door kennis delen, wordt men wijzer. Dreamb720-Gibertini-125-MTI AP82-XT2N twin FTE DiMo 120+ Diseqc mot. Philips HD ontvanger twin Duo lnb Triax 80 cm Kathrein . Signaalmeter en Inp.reflectometer
Gast Geplaatst: 12 maart 2005 Geplaatst: 12 maart 2005 Het antwoord op de kern vraag van dit topic is nee. De frequenties zijn zo hoog dat inductie van magnetische velden geen invloed meer hebben. Zou dit wel het geval zijn,dan is het gebruik van een radar niet aan te bevelen. Het enige wat invloed zou kunnen hebben ,is het meskant effect. (afbuigingen door scherpe obstakels, bergen ect.) Maar dat komt hier niet voor omdat Nederland “vlak” is. Als de magnetische velden/inductie wel van belang waren geweest,dan hadden we zelden goed beeld gehad omdat het aardmagnetische veld (welke veel sterker is dan dat van een hoogspanningkabel -) +/- 65000 nT) vaak instabiel is door CME uitbarstingen v/d zon die de aarde regelmatig treffen.
martjeB Geplaatst: 15 maart 2005 Geplaatst: 15 maart 2005 Ik heb duidelijk minder signaal achter de HS lijnen! In het verleden mijn ontvanger met lnb bij een vriend met iets kleine schotel geprobeerd. 4 km verderop. Bij hem meer signaal. Ondanks uitrichten. Was toen humax met monoblok op triax 88 tegen 72 triax. Ook nu met wavefrontier zit ik aan de lage kant. Nu dreambox op wave 88 met 7 lnb's. Gtz. Martje B
Gast Geplaatst: 16 maart 2005 Geplaatst: 16 maart 2005 Citaat: Ik heb duidelijk minder signaal achter de HS lijnen! In het verleden mijn ontvanger met lnb bij een vriend met iets kleine schotel geprobeerd. 4 km verderop. Bij hem meer signaal. Ondanks uitrichten. Was toen humax met monoblok op triax 88 tegen 72 triax. Ook nu met wavefrontier zit ik aan de lage kant. Nu dreambox op wave 88 met 7 lnb's. Waarom weet je zo zeker dat de ontvangst verslechtering door de HS lijnen komt? Heb je daar een onderbouwde verklaring voor? Daar ben ik wel in geïnteresseerd.
Gast Geplaatst: 16 maart 2005 Geplaatst: 16 maart 2005 Hoi, Ik woon in de buurt van een "bodenstation" van de Duitse Telekom (Usingen), Er staan daar ongeveer 40 Schotels, van klein tot heel erg groot. De Telekom zorgt heel netjes er voor dat er geen hoogspanningsleidingen in een straal van een paar kilometer om dat gebied zijn. Het nette is dat de Telekom het blokkeerd dat er hoogspannings kabels in de buurt lopen, vanwege "mogelijke" storingen, maar in officiele publicaties stellen ze dat de sateliet verbindingen en stroomkabels geen invloed op elkaar hebben, noch dat de microgolven een invloed op de gezondheid hebben. Daar er laatste week weer een onderzoek was, wat zou hebben bewezen dat mobieltjes DNA veranderen kunnen, blijf ik er bij dat een deel waar zal zijn, een deel suggestief. Waarom hebben mensen al koppijn en andere problemen bij uitgeschakelde zender masten? Aan de andere kant zijn de effecten van langdurige blootstelling aan straling van electromagnetische afkomst! mvg
Con Geplaatst: 16 maart 2005 Geplaatst: 16 maart 2005 Citaat: Waarom hebben mensen al koppijn en andere problemen bij uitgeschakelde zender masten? Je hebt nou eenmaal aardstralen en lamstralen. HG CC Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
martjeB Geplaatst: 16 maart 2005 Geplaatst: 16 maart 2005 mijn ontvanger en lnb op mijn 88 schotel en vervolgens op vriends kleinere schotel en toch bij hem hogere ontvangwaardes (in hetzelfde dorp). (Beide schotels zelf op zelfde wijze uitgericht) Signalen zijn nu, op andere schotel, ongewijzigd. HS Kabels lopen van O-W en enkele draden in ontvangveld. Getest door kijken langs voorgevouwen papier ter hoogte van schotel Ik zie geen andere reden. Gtz. Martje B
Gast Geplaatst: 16 maart 2005 Geplaatst: 16 maart 2005 Citaat: mijn ontvanger en lnb op mijn 88 schotel en vervolgens op vriends kleinere schotel en toch bij hem hogere ontvangwaardes (in hetzelfde dorp). (Beide schotels zelf op zelfde wijze uitgericht) Signalen zijn nu, op andere schotel, ongewijzigd. HS Kabels lopen van O-W en enkele draden in ontvangveld. Getest door kijken langs voorgevouwen papier ter hoogte van schotel Ik zie geen andere reden. Oke,dan is het een aanname en zegt dus niets.
Gast Geplaatst: 16 maart 2005 Geplaatst: 16 maart 2005 Citaat: Hoi, Ik woon in de buurt van een "bodenstation" van de Duitse Telekom (Usingen), Er staan daar ongeveer 40 Schotels, van klein tot heel erg groot. De Telekom zorgt heel netjes er voor dat er geen hoogspanningsleidingen in een straal van een paar kilometer om dat gebied zijn. Mogelijk zijn ze bang voor een e.v.t laagfrequente instraling. Maar dat is dan een heel ander verhaal. Vandaar dat ze er ook bij vermelden; "maar in officiele publicaties stellen ze dat de sateliet verbindingen en stroomkabels geen invloed op elkaar hebben" Bedankt voor deze nuttige info.
Gast Geplaatst: 16 maart 2005 Geplaatst: 16 maart 2005 nog een kleine aanvulling, ik had in het begin dat ik daar woonde 3-fase op zo ongeveer 2 meter van de schotel lopen, zowel paralel richting sateliet als in het zicht van de schotel richting sateliet (huisaansluiting is later op grondkabel omgelegd worden) Ik had daar een 60 cm schotel en tussen voor en na afschekelen van de stroom heb ik geen verschil in ontvangs niveau gezien.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen