Ga naar inhoud

hoe test je een pc voeding het best ???

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

ik heb hier wat atx pc voedingen, die onbelast netjes alle spanningen afgeeft

zet ik hem op moederbord dan geeft moderbord aan your cpu may have a problem ??

en volgens mij heeft mijn voeding een problem wink.gif

welke weestanden moet ik gebruiken om te testen ???

of weet iemand anders een test methode ??

Geplaatst:

Hoe je dat test wet ik niet maar heb vorige week wel hetzelfde voor gehad,na wat testen met nieuwe voeding enz.... een nieuw moederbord geplaatst en alles liep weer vlot.

Dus ik denk dat het je moederbord is.

Geplaatst:

Geeft de voeding ook de goede spanningen af als je hem op het moederbord aangesloten hebt ?

Kijk hier vooral naar de 3,3,V.

Als belastings weerstanden moet je erg laagohmige weerstanden hebben die een groot vermogen kwijt kunnen.

Ik zou eerst eens een test doen met auto koplampen. Ik bewaar altijd mijn defecte lampen daarvoor omdat alleen de dimlichten defect gaan. Je hebt dan een lamp die bij 12V 4 tot 5 ampere trekt en daarmee is de +12V goed te testen. Twee lampen parallel, of beide gloeidraden van een duplolamp, geven ook aan de 5V een mooie belasting om mee te meten. Voor de 3,3 V moet je nog wat lager, dus nog wat parallel.

Denk er wel om dat de koud weerstand van de gloeidraden veel lager is en de lamp dus een grotere aanloopstroom neemt.

En, als je flink aan het testen gaat, doe een zonnebril op. laugh.gif

Albert_H.

Nextwave Plus 2500SUC met Canaal Digitaal kaart en penta 1.09, PCTVsat, Skystar 2, Skystar 1 CI, Technotrend V 1.3, DEC3000, 80cm schotel met twin LNB draaibaar op een SM3D12.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen