Ga naar inhoud


Humax 5400 omzeep?


Gast

Aanbevolen berichten

mad.gif" border="0

Jongens, helaas heb ik vandaag mijn Humax 5400 omzeep geholpen door de firmware HIC 10306 +CAM 3.4 XP erin te willen laden. Aan 't eind van het uploaden had ik geen display (op de 5400) meer. Ook niet als ik de aan/uit schakelaar gebruikte, kortom de Humi is dood. Weet iemand aub hoe uit deze situatie te komen?

Een hartelijke dank bij voorbaat aan iedereen die mij waardevolle adviezen kan geven.

Groetjes uit het (nog) zonnige Italie. confused.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites


Oeiii,<p>Ten eerste ik zou altijd voorzichtig zijn met het er inknallen van firmware van dubieuze afkomst (zoals de Polen!!!!). Er bestaat (nog) geen +CAM 3.4. De laatste versies zijn +CAM3.2 van Planet Hemp en +CAM3.2b van Crazy Ivan. Deze firmware versies lopen bij mij uitstekend. Maar goed, dat is niet het antwoord op jouw vraag.

Wat je kunt proberen is de originele Humax firmware weer te laden. Download starten met de schakelaar aan de achterzijde van de Hummie! Als je geluk hebt werkt ie dan weer. Je kunt dan vervolgens de juiste(!) +CAM patch er overheen knallen. Krijg je op deze manier de zaak niet meer aan de reutel, dan ben ik bang dat je de Hummie naar de eeuwige jachtvelden ge-flashed hebt. Het enige wat er dan nog opzit is het apparaat voor service/reparatie aan te bieden. Als je zelf handig bent kun je ook de flashPROM eruit solderen en vervangen door een nieuwe.<p>Er is dus nog hoop.<p>Suc6,<p>Nico

Link naar reactie
Delen op andere sites

OK, Mr. Bean dit zijn zo ongeveer de conclusies die ik ook had getrokken. Maar nu even specifieker:

1) de originele firmware erin: waarmee? met de HCC? ik denk van niet want als er bij mij geen loader meer inzit en dus de Humy niet opstart (ook niet met de schakelaar) of met een andere software die zich een weg forceert?

2) de flashprom eruit solderen en vervangen door een nieuwe: kun je me aanwijzen welke flashprom dat is? ik heb nl. de 5400 opengemaakt en zo ongeveer iets links van het midden zijn er twee flash proms naast elkaar. Weet je of het èèn van die twee is?

3) Ken je misschien in NL iemand die evtl. dit servicekarwijtje kan doen? <p>Bedankt voor elk opbouwend advies. Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Excuseer mijn onwetendheid TeeBee, maar wat is een PM?

Ja ik denk dat er een (ben de naam vergeten) connector erin zit. Ik geloof hem gezien te hebben.

Als je zo vriendelijk wilt zijn om mij verder te helpen kun je me ook mailen naar:<p>homerus@interfree.it<p>Alvast bedankt en groetjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het kan iderdaad zoals TeeBee aangaf met het Z-board hersteld worden. Als je een dealer in de buurt hebt die de Z kan patchen zou die het probleem voor jou moeten kunnen oplossen.<p>Je kan ook onderstaande eens proberen, het komt uit een oud bericht hier ergens op het board

Dit kwam ik ergens tegen en lijkt me voor alle

bezitters vn een hummie 5400 interessant.

Nodig 2 hummies waarvan 1 nog ok is

verbind beide met een serieel kabel

zet de werkende hummie aan

ga naar installatie, status en STB status

op de AB rood,groen,blauw en wit drukken

dan op 1 voor transfer loader

2 firmware

3 menu settings

4 satellite settings

op de werkende hummie zie je nu UP in het display

zet de defekte hummie aan en als END in het display van de voorheen defekte hummie verschijnt heb je weer een werkende hummie

<p>CU

Red

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Teebee,<p>Kun je wat specifieker zijn over het flash-board? Ik weet niet of dit publiekelijk is. Lijkt mij toch wel! Ik ben namelijk ook vreselijk hobbyist, en natuurlijk altijd bang dat ik bij het experimenteren mijn Hummie naar de 'eeuwige jachtvelden' flash.<p>Stuur mij desnoods even een PM.<p>Alvast bedankt voor jouw support.<p>Groet,

Nico

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...