Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Volgens mij wordt dat napt genoemd bij de alcatel.

Ff inloggen op je router, en de goede poorten(20,21 en de poorten voor passieve ftp) door laten sturen naar het interne ip adres van de computer waarop je je ftp server draait.

Geplaatst:

In Guildftp is er sprake van port 21. Ik heb ook nog een ander ftp server die werkt met port 80. Als ik nu bij NAPT kijk heeft hij het over een inside en outside adres, maar ik kom nergens een port nr. tegen. Wel een inside en outside port.

Geplaatst:

Gebruik hier Filezilla server, gewoon installeren (standaard poort 21) zo laten en op m'n router een poort geforward, zoiets van:

poort 2121->192.168.1.10 poort 21

That's all.

Clients moeten passive mode gebruiken om in te loggen maar op m'n server staat die optie niet aan.

You cannot ignore that member

Geplaatst:

Dat je clients passive moeten gebruiken komt waarschijnlijk doordat ze achter een router zitten.

Normaal zou je voor passive ftp ook de goede poorten boven de 1024 moeten forwarden.

[edit] heb maar ff guildftp voor je geinstalleerd, en hij gebruikt standaard poort 20000 t/m 20200. Deze moet je dan dus forwarden in je router.

Je hoeft trouwens passive niet te 'enablen'. Wat jij waarschijnlijk hebt gedaan is handmatig een ip opgeven, je kunt beter die custom knop indrukken totdat alles weer grijs is.

[/edit]

Nog 1 keer samengevat:

Poort die altijd geforward moet worden: poort 21

Poorten die je voor passieve ftp moet forwarden: poort 20000-20200

Het gaat trouwens om het ip adres van je pc binnen het interne netwerk(meestal 10.0.0.? of 127.0.0.? of 192.168.0.?)

Geplaatst:

Je hoeft geen ip te forwarden.

Je forward een poort naar een IP nummer+poort.

Dat IP nummer is van de pc waar de service op draait, je ftp server dus.

Dus ff kijken welk IPnr je ftp server (de pc zelf) heeft.

You cannot ignore that member

Geplaatst:

Via KPN heb ik NAT manager opgehaald. Nu heb ik mijn IP nummer dat staat onder ondersteuning in de status van LAN verbinding (onder in de balk) met port 21 geforward. Ik hoef dus niets te doen met de IP nummers die in het modem staan (intern/extern IP)? Daarna moet ik nog even kijken of iemand het even wil testen

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen