Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hi all,

Ik zit met een .csv bestand, dat ik in Excel wil wijzigen en daarna weer wil opslaan.

Het te bewerken bestand heeft "," als lijstscheidingstekens.

Echter, als ik dit bestand weer opsla als .csv, wordt ";" als scheidingsteken gebruikt, en dat kan mijn financiële pakket(je) weer niet aan.

Heeft iemand enig idee of ik in Excel 2003 het lijstscheidingsteken kan wijzigen? (volgens mij staat csv voor comma separated values, dus ik vind het sowieso vreemd dat hij met een ; komt....)

Bij voorbaat dank

Janneman

Geplaatst:

Weet zo geen Excel-optie. Misschien moet je het zoeken in de taalinstelling van je PC. Excel gaat er in het Nederlands vanuit, dat je de komma als decimaalteken gebruikt. Je kunt in ieder geval het csv-bestand openen in Kladblok (Notepad) en met zoek en vervang alle ";" vervangen door ",".

Heb het gevonden: control panel - regional options - onder tabblad "Numbers" kun je de list separator instellen (Windows 2000). Zal onder Nederlandse XP wel op een vergelijkbare manier gaan.

Groeten van de zolder.

Geplaatst:

Is niet zo heel vreemd hoor. CSV is een nauwelijks gedefinieerd formaat. Zo zou tekst tussen " " moeten staan. Dan wordt een toevallige , of ; niet per ongeluk als scheidingsteken geinterpreteerd. In de praktijk worden die quotes vaak vergeten en dan moet je andere scheidingstekens kunnen toepassen zoals tabs of een pipe (|).

• Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen