Ga naar inhoud


VASTLOOPPROBLEEM HUMMIE OPGELOST!!


Gast

Aanbevolen berichten

Satvrienden,<p>Ik heb vandaag de +CAM GREEK van PH geladen in mijn Hummie. Het is werkelijk ongelofelijk! Wat een performance verbetering!! Dit had ik veel eerder moeten doen!

Hieronder staan mijn eerste ervaringen met deze versie:

- Absoluut GEEN vastlopers meer!!!!

- EPG-tijden kloppen weer.

- EPG op Premiere World 'kijkt' nu 7 dagen vooruit i.p.v. 5 dagen.

- Geen rode balk meer tussen het schakelen.

- Feilloze omschakeling tussen de diverse encryptiesystemen, dus het bekende heen en weer zappen hoeft niet meer.

- De Palco's lopen gewoon.

- Zapt sneller.

- Dolby Digital werkt gewoon op Pro 7!!!<p>Twee nadeeltjes zijn -voor sommigen misschien- dat deze versie 'slechts' 16 satellietposities ondersteunt i.p.v. 32, en er is geen nederlandse menutaal voorhanden.<p>Even ter verduidelijking. De PH +CAM GREEK is gebaseerd op de vorige originele Humax firmware release, te weten de HIC10110-xx.hdf. Deze firmware was ook de basis voor de PH2.4 patch. Echter op de PH2.4 liepen de Palco's niet (meer).<p>Opmerking: Ik heb Nagra niet kunnen testen, misschien kan iemand anders dit testen en dit melden.<p>

Procedure voor het updaten:

Stap 1: Settings uit je hummie uploaden naar je PC/laptop.

Stap 2: Originele HIC10110-xx firmware laden in je Hummie. Let hierbij op het gebruik van de juiste loader!!!!

Stap 3: HIC-GREEK+CAM3.2.hdf laden in je Hummie.

Stap 4: Settings laden.

Stap 5: Enjoy!!!!!<p>Ik kan het echt iedereen aanbevelen! Weg met die kl*te HIC10306 firmware. Deze loopt voor geen meter!!!<p>Suc6,

Nico

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 73
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

@Mister Bean,

Ik ben even de weg kwijt!!!!

Ik wil die griek ook wel in mijn hummie zetten (draai nu met Allcam 3.2A) maar dan moet ik dus eerst de orginele firmware van Humax erin zetten??

In stap twee zeg je: Stap 2: Originele HIC10110-xx firmware laden in je Hummie. Let hierbij op het gebruik van de juiste loader!!!!<p>Geldt dit ook voor een IRC5400??? (zonder Z)

En hoe moet ik de aanwijzingen op de site van HUMAX dan lezen?

Want daar hebben ze het over de HIC10110-xx als je een CR-5510 gebruiker bent.

Met andere woorden: zou je de stappen nog eens willen uitleggen, met name dus het misverstand wat bij mij ontstaat door die HIC10110-xx. <p>onderstaand een stukje tekst van de Humax site:<p>CR-5510 System Id: 0012.0000 Jan 20, 2001 HCR10101-00.hdf Chdata.hdf

System Id: 0012.0100 Jan 20, 2001 HCR10101-01.hdf Chdata.hdf

System Id: 0012.1100 Jan 20, 2001 HCR10101-11.hdf Czech.hdf

NACI-5700 Mar 16, 2001 HNC 1.00.07 <p>* Note :

If you are the CR-5510 user, you have to check the SYSTEM ID first before downloading to know whether it is right version or not.[/b

This model has three kinds of different system, so if the software you have is not a suitable one it can't be download. You can check the SYSTEM ID in STB Status. If you have a channel deletion problem, After you finished software upgrade, please download Chdata.hdf or Czech.hdf ( It makes channel data initialize) and re-scan channels.

Alvast bedankt voor je moeite!

3 X VU+ duo (1.5 TB HD & OpenPLi 2.0)

Dreambox7020/Maxtor 6Y080L0

Wavefrontier

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waar kan ik deze greek patch vinden.

Als ik namelijk bij viewer kijk is de enigste +cam greek patch, de +3.2 cam greek en is deze voor HIC 1.03.06. Misschien begrijp ik het verkeerd, maar dit lijkt mij een verbetering op de 3.2 patch voor de vergruisde 1.03.06 versie.<p>Groetjes,

solomon

Link naar reactie
Delen op andere sites

@mister Bean<p>ook ik heb de griek in de humi geladen, waarbij ik echter origineel de 1.03.06 versie er eerst heb opgezet. Volgens de humax support site is de griek immers gebasseerd op deze versie. E.e.a. loopt als een trein, derhalve mijn vraag, hoe ernstig is het als er eerst een "onjuiste" originele soft is geladen???? Of heb jij het helaas bij het verkeerde end, en is de versie ook op de door jouw verguisde 06 versie gebasserd? Begrijp me niet verkeerd, ook ik baal van de regelmatige vastlopers. Dit neemt natuurlijk niet weg dat PH de humi tot een waanzinnige ontvanger heeft getoverd.<p>groet,<p>Jan Ty

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook ik heb hem nu lopen en heb nog steeds 0 hangers. Ben zeer tevreden vooral de EGP en het snelle zappen en het hangt niet meer.

Maar hoe kun jij deze er nu ook in zetten ?<p>LET OP IK BEHANDEL ALLEEN DE GEWONE HUMAX 5400.<p>Korte uitleg deze GREEK versie van Planet Hemp is eigelijk de 2.4 dus gebasseerd op de HIC10110 echter wel met twee grote aanpassingen en dat zijn EGP en dat Palco loopt. De 3.2 en 3.2a versies zijn gebasseerd op de HIC10306.<p>DOE HET EXACT ZOALS ONDERSTAAND:<p>1

Download bij eerst het programma WDNOAK+ (is om je firmware te vernieuwen)

http://www.humaxdigital.com/support/Files/WDN4OAK+.zip<p>2

Download vervolgens de originele firmware en flash deze met WDNOAK+ in je Humax LET OP LOADER:<p>http://www.humaxdigital.com/support/Files/HIC10110-**.HDF

vervang ** door:<p>00

bij: System ID : 0016.0000

OAK-I, MK2 tuner Loader L1.37<p>04

bij: System ID : 0016.0400

OAK-I, MK3 tuner Loader H1.37 <p>02

bij: System ID : 0016.0200

OAK-II, MK2 tuner Loader L2.08<p>06

bij: System ID : 0016.0600

OAK-II, MK3 tuner Loader H2.08<p>3

Download nu de originele AllCam GREEK van Planet Hemp op www.satpage.de (is de site waar Planet Hemp alles neerzet) ga naar sectie [downloads] dan [HUMFREE] [+CAM 3.2 greek] datum 14-10-2001 en flash deze ook met WDNOAK+ in je Humax<p>4

Download nu een nieuwe settingslijst.

Ikzelf gebruik altijd die van Petje123 (TOPPIE EN ALTIJD UP-TO-DATE) http://home.hetnet.nl/~humaxsettings/index.html [Astra - Hotbird settings] datum is 24-11-2001 en flash deze in je Humax met SetEdit(moet je voor betalen anders werkt hij niet goed)

of met de gratis Humbox staat iets verder naar onder op de pagina van Petje123.<p>Nou zo zou het iedereen toch moeten lukken.<p>Groeten Tuurtje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi mede satters.

Kort en krachtig nagra loopt ook.

Verders kan ik er nog niks over vertellen want de griek zit er net in, de eerste indruk is wel goed trouwens.

De groeten Toonsat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jongens laat even weten hoe hij loopt.<p>Mijn bevinding:

- in 3 dagen met zeer veel zappen 2 x hangen.

- zappen gaat veel lekkerder

- EGP werkt heerlijk.

-- Wel vaak rode balk met zappen maar pakt de zender wel.

-- Bij een aantal zenders blijft rode balk knipperen met [not running or scrambled] terwijl ik wel gewoon beeld en geluid heb. Dit had ik absoluut niet met de 3.2 en de 3.2a maar bij deze versie moest ik wel een aantal maal oer avond herstarten.<p>Het is jammer dat ze deze versie niet eens goed kunnen mixen met de 3.2 Maar ja ?<p>Laat ook even weten hoe hij bij jullie loopt.<p>p.s. gebruik alleen fun5in1 (dus geen CAM erin)<p>Groeten Tuurtje

Link naar reactie
Delen op andere sites

<blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">citaat:</font><hr>Onderwerp gestart door Mister Bean:

<strong>Satvrienden,<p>Ik heb vandaag de +CAM GREEK van PH geladen in mijn Hummie. Het is werkelijk ongelofelijk! Wat een performance verbetering!! Dit had ik veel eerder moeten doen!

Hieronder staan mijn eerste ervaringen met deze versie:

- Absoluut GEEN vastlopers meer!!!!

- EPG-tijden kloppen weer.

- EPG op Premiere World 'kijkt' nu 7 dagen vooruit i.p.v. 5 dagen.

- Geen rode balk meer tussen het schakelen.

- Feilloze omschakeling tussen de diverse encryptiesystemen, dus het bekende heen en weer zappen hoeft niet meer.

- De Palco's lopen gewoon.

- Zapt sneller.

- Dolby Digital werkt gewoon op Pro 7!!!<p>Twee nadeeltjes zijn -voor sommigen misschien- dat deze versie 'slechts' 16 satellietposities ondersteunt i.p.v. 32, en er is geen nederlandse menutaal voorhanden.<p>Even ter verduidelijking. De PH +CAM GREEK is gebaseerd op de vorige originele Humax firmware release, te weten de HIC10110-xx.hdf. Deze firmware was ook de basis voor de PH2.4 patch. Echter op de PH2.4 liepen de Palco's niet (meer).<p>Opmerking: Ik heb Nagra niet kunnen testen, misschien kan iemand anders dit testen en dit melden.<p>

Procedure voor het updaten:

Stap 1: Settings uit je hummie uploaden naar je PC/laptop.

Stap 2: Originele HIC10110-xx firmware laden in je Hummie. Let hierbij op het gebruik van de juiste loader!!!!

Stap 3: HIC-GREEK+CAM3.2.hdf laden in je Hummie.

Stap 4: Settings laden.

Stap 5: Enjoy!!!!!<p>Ik kan het echt iedereen aanbevelen! Weg met die kl*te HIC10306 firmware. Deze loopt voor geen meter!!!<p>Suc6,

Nico</strong><hr></blockquote>

Als Humax eens wist wat wij weten wilden, dan wist Humax wellicht meer!! OEPS wat NOU !!!

Greetz:josje01

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...