Gast Geplaatst: 13 maart 2005 Geplaatst: 13 maart 2005 Ik ben in bezit van een skystar 2 kaart en een smartcard lezer (usb-type; zat bij het easystamp pakket om zelf postzegels te kunnen printen). Zou het mogelijk zijn met deze hardware (legaal) naar canaaldigitaal te kijken? Welke programmatuur heb ik nodig? Ik heb op dit forum gelezen over de poormans cam, maar deze werkt niet met usb-cardreaders; enkel serieele types (Phoenix). Heeft het nut om zo'n abonnement te nemen met deze hardware?
Albert_H Geplaatst: 13 maart 2005 Geplaatst: 13 maart 2005 Hallo Cornelke. Welkom op dit board. Ik denk dat het met de hardware die je hebt niet lukt. De poormanscam kan overweg met het protocol van de Phoenix programmer, en daarom heb je speciaal die programmer nodig. Als ik het goed heb is er een Infinity USB programmer met Phoenix mode, maar ik ben bang dat die Phoenix mode dan weer over de seriële poort werkt. Laat op dit board maar eens zoeken op Infinity USB in "Satelliet op de PC & Internet via Satelliet", daar vind je wel iemand die het werkend heeft. Misschien kun je dan via PM vragen hoe en wat. Denk bij het zoeken wel om de zoek periode, die staat default op een week terug, zet die eerst op een jaar terug. Albert_H. Nextwave Plus 2500SUC met Canaal Digitaal kaart en penta 1.09, PCTVsat, Skystar 2, Skystar 1 CI, Technotrend V 1.3, DEC3000, 80cm schotel met twin LNB draaibaar op een SM3D12.
rudolfdebeer Geplaatst: 16 maart 2005 Geplaatst: 16 maart 2005 Bij zo´n duur abbonnement, kun je toch ook nog wel het geld voor een redelijke receiver met CI opbrengen? Duur abo met low budget hardware? De Skystar2 heeft een ander markt segment in de zin. Ga toch eens goed shoppen. Dan geniet je ook van zo´n abo. Kijken op zo´n kromme monitor is ook niks. Behalve als het voor niks is. Rudolf Retired, when I get the Urge to Work, I lay Down until the Urge passes.
Gast Geplaatst: 21 maart 2005 Geplaatst: 21 maart 2005 ik vind het kijken naar satteliet op mijn pc best wel goed (19 inch).is bevoorbeeld zeer interesant,als je de pc in de slaapkamer staan hebt,en deze klein is.ik heb al diverse programma's bekeken via mijn skystar kaart,en ik vind dit niet minderwaardig met een goedkopere klasse tv. ik heb enkel last van de ned kanalen waarmee dvbdream of de softcams wel eens moeillijk doet en vastloopt. het opnemen omzetten en branden op dvd is ook best aardig om eens uit te lenen.volgens lezingen hier is het wel mogelijk met een v1+ kaartje met phoenix programmer te kijken.maar een ander toppic kan misschien interesant zijn als je meer receivers wilt,en meer aansluitingen.het aanschaffen van een legaal abootje op een dm 7000/7020 en deze delen met de skystar kaart binnen het huis.
frozen-sky Geplaatst: 28 maart 2005 Geplaatst: 28 maart 2005 Een beetje PC heeft DVI out, da's wel wat beter dan RGB-Scart naar mijn mening. Fatsoenlijke beamer en je hebt een top set... Telepathy is very nice, but in this age of telecommunication, computers are much more efficient. Linux+VDR @ AMD64, PLi + Dreambox 7000, 2x Mutant 200s, Mvision HD300N (all CCCam), test: Linux MythTV
Gast Geplaatst: 3 april 2005 Geplaatst: 3 april 2005 Ik heb hier een SS2 met een 22inch CRT en 19inch TFT scherm mijn processor is maar een 2,4G en mijn beeld ziet er zeer redelijk uit ik vind het zelfs beter dan om mijn dure Sony TV
Gast Geplaatst: 3 april 2005 Geplaatst: 3 april 2005 Kijk dan ook eens naar multivision6 (concert Mary J Blidge) 720x576 met hoge bitrate en 256kpbs geluid. echt heel mooi. Rebel
Gast Geplaatst: 6 april 2005 Geplaatst: 6 april 2005 Citaat: ik heb enkel last van de ned kanalen waarmee dvbdream of de softcams wel eens moeillijk doet en vastloopt. als men kijkt bij eigenschappen staan er 3 ecm/emm's. ik heb het opgelost door enkel de irdeto1 ecm/emm te laten staan en de rest uit te vagen.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen