Ga naar inhoud


Is het RGB-out signaal van de Humax 5400 te dempen?


Gast

Aanbevolen berichten

@Harry37: Een goede SCART kabel herken je o.a. aan de dikte. Als het snoer goed dik is kun je er (hopelijk) van uitgaan dat de belangrijke verbindingen afgeschermt zijn. Ook kun je gewoon bij de handelaar of door de handelaar de "schroef" van de stekker er afdraaien en jezelf ervan overtuigen dat er tenminste 9/10: RGB(S) 3 of 4x), Video in/uit (2x) , audio in/uit (4x) afgeschermt zijn. Dit zijn dus pak em beet zo´n 9 á 10 verbindingen die absoluut afgeschermt MOETEN zijn. Dat zijn de werkelijk betere SCART kabels. Die kosten dus wat.

Of de kontakten nu wel of niet verguld zijn is mijns insziens onbelangrijk. Daar kan ik me echt de ballen uit mijn broek van lachen en geeft een leek de indruk dat het nog beter is. OK, geloof je dit, dan betaal er nog meer voor.

Ik heb al mijn SCART kabels zelf gemaakt.

Dit kost veel tijd en geduld, maar dan heb je de zekerheid dat het goed gedaan is en je hebt ook de juiste lengte. Je moet er wel handigheid in hebben.<p>Succes, Fred

Link naar reactie
Delen op andere sites


@svetik: ik ben een krent en heb de twee stekkers al dus ik denk dat ik maar eens een meterje of 10 afgeschermd snoer ga kopen, ik heb mijn Albert Cuijp even open gehaald, en die handelaar heeft z'n werk goed gedaan: niet al te dure kabel erin gestopt. Wel afgeschermd als geheel, maar niet onderling, en ik denk dat dat is wat je bedoelt met afgeschermd: alle aders onderling afgeschermd. <p>Het zal me wel een lekker dikke kabel worden, staat in ieder geval interessant, en die gouden contacten kosten veel en ze maken minder indruk als je de stekker erin hebt gestopt laugh.gif" border="0 <p>Ik laat het resultaat wel weten, en ga nog even op zoek naar een link die ik hier op het bord heb gezien over hoe de scart bedraad moet worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog even een tip: Bij ***geen-reclame*** kun je kant en klaar SCART snoer van zeer goede kwaliteit kopen. Hier zijn alle nodige aders met individuele afscherming aanwezig. Eén enkele afscherming om de hele kabelboom is domweg fout. NIET kopen dus.

10 mtr is wel ongeveer het maximum. Maak je het nog langer, dan krijg je bij de hogere video-frequenties te veel verzwakking wat boven de 4mHz in een onscherp beeld resulteert.

Dus als je het kort kan houden is dat altijd beter.<p>Succes met de soldeerbout...! wink.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites

NoWorries Svetik en WaverJo: ik was niet van plan er een 10 m lange kabel van te maken, maar ik was opeens zo in de hobbystemming dat ik van 10 m enkeladerig 10 individuele kabeltjes van 1 m wilde maken en die in zo'n scart plug wilde proppen en vastbakken.<p>Met die ***geen-reclame*** kabel ga ik wellicht wat meer mee met de tijd.<p>Op zoek naar de S39 laugh.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...