Ga naar inhoud


Dubbele lnb


Gast

Aanbevolen berichten

Ik heb vandaag een dubbele lnb op mijn schotel, maar heb de volgende vraag, ik moet dus eerst mijn schotel uitrichten op de hotbird, en dan is de astra ook goed, ik heb nu de hotbird uitgericht maar de astra is niet helemaal goed met het signaal, doe ik iets fout. Ik heb de astra op de b kanaal en de hotbird op a. maar het signaal op astra is erg slecht

Link naar reactie
Delen op andere sites


Is de Astra slecht icm de disecq switch, of ook rechtstreeks? Indien rechtstreeks is het een kwestie van beter uitrichten, wat is je schoteldiameter?

DM800-S, 120GB HDU, OpenPLI

DM7000-S, 128MB USB, 300GB 5A300J0 HDU, PLI Jade

Funke .99 dish, Stab HH120 rotor, Alps Quattro-LNB

Samsung LE40B650, calibrated

Link naar reactie
Delen op andere sites

MONOBLOCK Digistar MBF-21<p>Afstellen LNB

vanaf achter de schotel gezien is:

linkerkop = Hotbird = 13 graden (IN HOUDER PLAATSEN)

rechterkop = Astra = 19,2 graden (163 op kompas)

kompas noord=0 oost=90 zuid=180 west=270<p>Hallo ik hoop dat ik je een beetje op weg kan helpen.

Je moet zorgen dat de linkerkop van de monoblock in de houder zit (vanaf achter de schotel gezien).

Flash je humax even compleet opnieuw naar de versie die jij wilt en laad in elk geval de laatste settingslijst van Petje123 http://home.hetnet.nl/~humax-settings2/settings_astra_hotbird.zip (DAN WEET JE ZEKER DAT DE ZENDERLIJST KLOPT).<p>Als je dit erin hebt gezet ga dan in het menu van je humax in en zet bij [installation]-[service Searching]-[Antenne Setting]

bij Antenne Alternative 1 de DiSEqc input op op DiSEqC B

bij Antenne Alternative 2 de DiSEqc input op op DiSEqC A<p>Doe vervolgens een aluminniumfolie (ter controlle dat je het niet verkeerd doet)over de kop die NIET in de houder zit (rechterkant vanaf achter gezien) is kop voor Astra. en zet hem vervolgens op een zender die uitzend op de Hotbird (NEEM de Duitse ZDF is namelijk free-to-air*

***in de PETJE123 van 24-11-2001 is dit nummer 818 LET OP JE HEBT DE ZDF OOK OP DE ASTRA DUS PAK DE GOEDE***<p>Ga nu je schotel net zolang draaien totdat je beeld hebt.

Verwijder vervolgens de folie en doe deze nu over de linkerkop en stem nu af op een Astra zender neem weer de ZDF maar dan die op de Astra uitzend

***in de PETJE123 van 24-11-2001 is dit nummer 345 LET OP JE HEBT DE ZDF DUS OOK OP DE HOTBIRD DUS PAK DE GOEDE***<p>Als je nu geen beeld meteen hebt beweeg de Monoblock een beetje in de houder (ga in elk geval niet de schotel erg draaien want dan ben je de Hotbird weer kwijt)<p>Dit laatste is een beetje klooien wat niet altijd in een keer lukt.<p>Groeten Tuurtje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...