Ga naar inhoud


Welke Nokia voor seca2 autoupdate: 9500 of 9600?


DeDream

Aanbevolen berichten

Mede dank zij Murdok (iedereen stapt over op nds) heb ik net een Nokia 9600 + dvb2k + 2 cams (Irdeto+Aston) gratis aangeboden gekregen (heb nog niet alle details). Voor Seca2 zou ook mijn huidige mm9500 + dvb2k + NoOneManIt kunnen ombouwen naar Wanissa, m.a.w. ik kan 2 kanten op. Belangrijkste voorwaarde is AutoUpdate voor S2 gezien ik in het buitenland woon en geen gebel wil met C+.

 

Nu heb ik wat rondgekeken op dit forum (+Wiki) want over het onderwerp is al veel geschreven. Mede op basis hiervan kom ik tot de volgende redenering:

- de omgebouwde mm9500 heeft problemen met AU, dus op naar de mm9600;

- de mm9600 met CI valt meer uit te halen, dus een andere cam maar welke?;

- met de Joker cams zijn er in het algemeen problemen met AU voor S2, mischien niet met v. 0.77, maar mogelijk/zeker dus problemen voor de mm9600;

- blijft over de mm9600 + een cam type ucas.

 

Volgende stap: in eerder postings wordt vermeld dan de mm9600 + dvb2k problemen heeft met ALLE niet originele cams, dus wordt de originele firmware aanbevolen. Nu kwam ik ook en versie “DVB2000beta8 for Magic/UCAS” tegen die de problemen (stond niet bij welke) zou moeten verhelpen. Kan iemand dit bevestigen!

 

Mocht dit kunnen wat is dat de beste keus voor de 9600? Een xcam/ xcam premium? Il wil niet teveel besteden omdat ik op termijn zeker overstap naar de DreamBox. AU is dus belanrijker dan de extra’s.

 

Kan e.e.a. niet dan gaat de originele firmware erop + Aston. Als ik het goed heb dan blijft voor de extra’s alleen de titanium, knot e.d. over, maar die kant wil ik eigenlijk niet op. (Fun 6 in 1 werkt toch alleen op de Irdeto allcam, korrekt?).

 

Misschien zijn er ook andere alternatieven.

 

Binnenkort moet ook ik over naar I2 of liever dus naar S2, m.a.w. graag een advies.

 

Grazie,

 

DeDream

 

mm9500 + dvb2k + NoOneManIt + 2lnb

Link naar reactie
Delen op andere sites


Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...