Gast Geplaatst: 17 maart 2005 Geplaatst: 17 maart 2005 Ik sta op het punt een satellietschotel en ontvanger aan te schaffen en ben de laatste weken druk bezig met het lezen van alle message boards. Er zijn echter een aantal vragen waarop ik het antwoord (ook met god zoeken) niet terug kan vinden. Ik wil een Echostar PVR-5020 aanschaffen, aangezien deze erg gebruikersvriendelijk lijkt en daarnaast mijn oude VHS overbodig maakt. Dit apparaat heeft 2 CI-slots en ik wil hier een CAM voor aanschaffen waarmee ik voor alle eventueel aan te schaffen kaarten mee vooruit kan. Kortom, een CAM die meerdere coderingen aankan. Ik zit te denken aan de Dragoncam 4.01. Volgens mij zou dat met 5020 geen problemen moeten opleven. Wat ik echter niet begrijp is hoe dit soort CAMS werken. Ik lees op verschillende plaatsen over het uploaden van nieuwe sofware op de CAM e.d., maar vraag me af hoe dat zit. Als ik kaart gebaseerd op Viaccess erin heb en ik wil switchen naar een Irdeto gerelateerde kaart, moet ik dan voor iedere nieuwe codering de daarvoor behorende software uploaden in de CAM? Of zit er standaard software in die elke kaart meteen kan lezen (in dat geval, waarom uploaden mensen dan nieuwe software?)? Hopelijk stel ik als newbee geen al te stomme vraag :-) Thanks!
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen