Moderator Matchless Geplaatst: 18 maart 2005 Moderator Geplaatst: 18 maart 2005 Op tweakers forum heb ik een mod nagebouwd om een sweex routertje te verbouwen tot linux server. De modificatie is gelukt en ik kan via hyperterminal zien wat er gebeurd en ik heb 2 USB poorten erop gebouwd. Nu moet het mogelijk zijn om een usb stick erop aan te sluiten zodat je meer geheugen heb voor alternatieve firmwares. De router kan dan als file server of printserver fungeren. Echter wilt het installeren van linux op de stick niet lukken. Ook knoppix op een stick voor een PC wilt niet. Op een of andere manier krijg ik de stick niet bootable. Ik heb geprobeerd met damnsmalllinux en featherlinux maar beide lukt niet. Wie weet hoe ik de stick wel als boot gemaakt krijg ? Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.
Gast Geplaatst: 19 maart 2005 Geplaatst: 19 maart 2005 In LinuxMagazine stond enkele maanden geleden een "handleiding" om Linux op een USB-Stick te installeren. dus als je die nog kan vinden zal het moeten lukken. Het kwam neer op een custom kernel te maken, een CramFS met je software enzo, maar ik weet het ook niet meer precies.
Gast Geplaatst: 19 maart 2005 Geplaatst: 19 maart 2005 Ik heb dat artikel gelezen. De meeste problemen bij het niet willen booten, kwamen voor bij sticks die een partietabel lieten zien waarop 4 partities stonden. Deze sticks moest je dus eerst herpartioneren met één grote partitie, die je daarna moest voorzien van een FAT-bestandssysteem.
Pionewbie Geplaatst: 19 maart 2005 Geplaatst: 19 maart 2005 Citaat: Op tweakers forum heb ik een mod nagebouwd om een sweex routertje te verbouwen tot linux server. De modificatie is gelukt en ik kan via hyperterminal zien wat er gebeurd en ik heb 2 USB poorten erop gebouwd. Heb jij misschien een linkje? Ik heb zelf daar al gezocht, maar helaas niets gevonden. Het lijkt mij interessant en ik wil dat wel eens doorlezen.
Penthe Geplaatst: 19 maart 2005 Geplaatst: 19 maart 2005 Citaat: Op tweakers forum heb ik een mod nagebouwd om een sweex routertje te verbouwen tot linux server. De modificatie is gelukt en ik kan via hyperterminal zien wat er gebeurd en ik heb 2 USB poorten erop gebouwd. Nu moet het mogelijk zijn om een usb stick erop aan te sluiten zodat je meer geheugen heb voor alternatieve firmwares. De router kan dan als file server of printserver fungeren. Echter wilt het installeren van linux op de stick niet lukken. Ook knoppix op een stick voor een PC wilt niet. Op een of andere manier krijg ik de stick niet bootable. Ik heb geprobeerd met damnsmalllinux en featherlinux maar beide lukt niet. Wie weet hoe ik de stick wel als boot gemaakt krijg ? Er is linux distro die speciaal ontworpen is om vanop een usb key te draaien.http://www.encryptec.net/flashlinux/ Echter is de documentatie in engels. Flash Linux is gebaseerd op Gentoo linux. Wat is het, en dit stukje laat ik voor wat het is engels dus - It's a FREE (GPL-2) customised Linux distribution initially designed to be run directly off a 256Mb USB key or other (similar) forms of bootable flash memory. It has subsequently (also) become a Linux distribution that runs directly from a CDROM, typically known as a Live-CD. - Doe er je voordeel mee zou ik zeggen.
Gast Geplaatst: 19 maart 2005 Geplaatst: 19 maart 2005 Citaat: Op tweakers forum heb ik een mod nagebouwd om een sweex routertje te verbouwen tot linux server. [..] Ik heb geprobeerd met damnsmalllinux en featherlinux maar beide lukt niet. Wie weet hoe ik de stick wel als boot gemaakt krijg ? Heeft die router dan een x86 cpu erin zitten?? Lijkt mij niet, daarom zullen alle i386 distro's bij voorbaat al niet werken op je router. Waarom ga je met je vraag niet naar het tweakers forum?
Moderator Matchless Geplaatst: 19 maart 2005 Auteur Moderator Geplaatst: 19 maart 2005 nee.. de router zelf heeft een embedded linux. die zal dus opnieuw gecompileerd moeten worden. Echter ben ik ook met een gewone pc bezig die via een stick moet draaien. tweakers link.. Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen