Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb een pctv sat ci kaart van pinnacle.Maar ik krijg geen beeld.Weet iemand hoe ik het moet instellen en zo.Ik heb een monoblock. Ik hoop dat iemand het weet

dank

Geplaatst:

Hallo Enmot.

Ik heb een PCTVsat zonder CI en daar altijd veel plezier van gehad. Op dit moment werk ik met een Skystar 2 i.v.m. de DiSEqC ondersteuning die de PCTVsat zonder CI niet heeft.

Naar ik meen heeft de PCTVsat CI wel DiSEqC ondersteuning dus moet het eigenlijk geen probleem zijn om de kaart werkend te krijgen met een monoblok.

Welke software gebruik je ? Wordt bij de PCTVsat CI ook de PCTVsat Vision bijgeleverd ?

Bij mijn software zat ook een PCTV satfinder programma, daarmee kun je heel elementair kijken of je signaal van de LNB hebt. Jammergenoeg heb ik geen PC meer staan met de PCTVsat erin zodat ik niet kan kijken hoe de instellingen allemaal gaan bij mijn kaart.

Mijn advies is, probeer met de bijgeleverde software beeld te krijgen, beginnend met de satfinder.

Als het dan niet lukt, geef dan hier door met welke software je werkt en wat er wel en niet gaat.

Ik heb het idee dat je de lnb ook voor je pioneer gebruikt dus die zal wel goed werken.

Probeer nog het een en ander, en geef hier zoveel mogelijk info als het niet lukt.

Albert_H.

Nextwave Plus 2500SUC met Canaal Digitaal kaart en penta 1.09, PCTVsat, Skystar 2, Skystar 1 CI, Technotrend V 1.3, DEC3000, 80cm schotel met twin LNB draaibaar op een SM3D12.

Geplaatst:

Hallo

Ik gebruik de software van Pinnacle en progdvb die van progdvb krijg ik wel beeld maar niet bij alle zenders paar maar en bij die van Pinn krijg ik niks alleen de zender lijst.(de pctv vision)Ik gebruik de monoblock ook voor de pioneer en daar werkt het perfect.Maar kom er niet meer uit wordt een beetje gek ervan.

Geplaatst:

De kaart werkt dus wel goed met progDVB, maar je hebt maar een beperkt aantal zenders.

Dan is het belangrijk om uit te zoeken welke zenders dat zijn. Zijn het alleen de FTA kanalen, of mis je ook FTA kanalen die op je pioneer wel kunt zien?

Heb je onder progDVB een scan laten lopen, of werk je met een channellist die erbij zat of die je gedownload hebt? Met welke versie van progDVB werk je ?

Je kunt met progDVB, en verder alle andere DVBsoftware zonder verdere hulpsoftware alleen de FTA kanalen zien. Wil je meer, dan moet je via de CI, een CAM en een kaart werken of een softcam zoals S2EMU, CAPI, Yankse of Emunation gebruiken.

Met de CI, CAM en kaart heb ik geen ervaring, met de softcams wel, en daarover zal ik je per PM wat verdere info sturen.

Kijk even wat voor kanalen je wel kunt ontvangen met progDVB, en doe eventueel een algemene scan van de sat waarop je gericht staat.

Als dit problemen geeft meld dit dan even dan leg ik uit hoe dat gaat in progDVB.

Succes Albert_H.

Nextwave Plus 2500SUC met Canaal Digitaal kaart en penta 1.09, PCTVsat, Skystar 2, Skystar 1 CI, Technotrend V 1.3, DEC3000, 80cm schotel met twin LNB draaibaar op een SM3D12.

Geplaatst:

Hoi,

Ik heb ook een pctv sat ci gehad. En ik kreeg ook geen beeld met pctv vision. Dat kun je ook vergeten. Je moet gewoon via progdvb kijken. En daar inderdaad een softcam instellen en dan kun je een aantal zenders bekijken.

Geplaatst:

Mischien een dom vraag,maar krijgt je tvkaart signaal via je andere doorgeluste ontvanger? dan kan het zijn dat je als je bv op de ene verticaal kijkt,je op de ander ook aleen verticaal kunt kijken... heb dit wel eens gehoord.

MvG stef

Dreambox 800HD,500HD,500S triax 80cm Rotor

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen