Ga naar inhoud

vraag: hoe hoort een hd in een pc te hangen ;)

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

lijkt een stomme vraag maar is het niet:

uitleg:

ik heb hier hd schrijven die echt janken, zeer hoog geluid

in een andere pc kast liggen de hd, in weer andere staan ze

weer andere met electronica omhoog, andere electronica omlaag

dus de vraag is: hoe zijn ze eigenlijk ontworpen ??

en hoe kom ik van dan gejank af ??

Geplaatst:

Geluid (trillingen) verplaats zich in de ene kast maar dan in de andere. Schijven kunnen liggen en ophoog staan. In principe maaket het voor geluid niets uit. Wel kan het zijn dat de manier van bevestigen trillingen veroorzaakt. Als het bevestigings materiaal dunner is zal de schijf meer trillingen overbrngen.

Als je echt van het lawaai af wilt, dan moet je ophang rubbers gebruiken welke op een beetje webshop te bestellen zijn.

DM-7020-Vu Duo- Dm 800 --Iphone4 Jailbreak

Geplaatst:

Vroeger (toen ik nog in de computer "industrie" werkte) was het zo dat de schijven of horizontaal of verticaal mochten worden gemonteerd. Electronica naar boven/beneden maakte niets uit. Maar.... je mocht de schijven niet onder een hoek van 45 graden monteren, het moest binnen 5 graden blijven..

Maar herrie bakken van schijven, jah, dan moet je ze in (zoals al is geopperd) in rubberen "schokdempers" hangen, of zoals ik heb gedaan, alle herrie bakken in een server gepropt, en die op een plek neergezet waar ik ze niet meer kan horen wink.gif

Big fellow

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Geplaatst:

het is ook een beetje afhankelijk van het merk hdd natuurlijk.

maar ik had er een (hdd) die joelde dat het een lust was... in de bigtower liggend in de 3,5" hdd bay geschroefd

ik heb toen spot goedkoop (raam-tochtband) op de zijkant gemonteerd {is zelfklevend} en met veel moeite een nylon volgringetje tussen de PC plaatstalen "hdd-bay" en de disk geschoven tijdens vastschroeven... > resultaat > de helft aan geluid

nu heb ik ook nog (bij mijn nieuwe hardware in de oude bigtower) een plaat absorberend schuim tegen de zijpanelen gekleefd met dubbelzijdige tape... > resultaat > fluisterend stil

(wel goede ventilatoren nemen die eveneens stil zijn)

ofwel massa die niet in resonantie kan komen

ofwel flexibel / buigslap dat absorberend is (de ophanging is daarbij het belangrijkste punt van aandacht)

cheers

Nothing Compares 2U

Jimmy Scott

Geplaatst:

het janken van een hd daar kom je alleen vanaf als je ze vervangt de lagers zijn onderhevig aan slijtage en daardoor krijg je zo'n hoog gierend geluid.

de huidige hd's hebben vloeistoflagers en die hebben dit probleem niet,je kast isoleren helpt maar ten dele daar dit straaljager geluid overal doorheen gaat.

Geplaatst:
Citaat:
het janken van een hd daar kom je alleen vanaf als je ze vervangt de lagers zijn onderhevig aan slijtage en daardoor krijg je zo'n hoog gierend geluid.

de huidige hd's hebben vloeistoflagers en die hebben dit probleem niet,je kast isoleren helpt maar ten dele daar dit straaljager geluid overal doorheen gaat.

Citaat:
het is ook een beetje afhankelijk van het merk hdd natuurlijk.

had ik dat niet al ondervangen in mijn antwoord?

cheers

Nothing Compares 2U

Jimmy Scott

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen