Ga naar inhoud

IDE: Wie heeft schema van bekabeling IDE-poort?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik wil graag weten waarvoor draadje 14 is (geteld vanaf de linkerzijde met de rode draad rechts). Ik wil ook graag weten of ik draadje 14 zonder problemen kan onderbreken, om een conflict te voorkomen.

Alvast dank voor jullie deskundige hulp.

Geplaatst:

Eerste hit meteen raak!

Maar als je pin 14 losknoopt, dan haal je een data lijn weg. Niet doen dus. Maar waarom wil je die eigenlijk loshalen? ( Wat voor een "conflict" heb je dan? )

Big fellow

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Geplaatst:

Bedankt voor de snelle reactie.

Even voor de goede orde, het is niet pin 14, maar draadje 14 geteld vanaf de niet rode zijde. Inmiddels ben ik er achter dat het PIN 27 is.

Kan PIN 27 zonder problemen worden losgekoppeld van de harde schijf?

Het conflict heeft alles te maken met de ingebouwde USB-poort in mij Topfield 4000pvr. Ik heb al getest en opname, weergave en USB-poort, alles lijkt goed te werken.

Maar de vraag is dus of ik ongestraft PIN 27 (IORDY:-DDMARDY:DSTROBE) los kan laten.

Geplaatst:

Ik vind het een link pinnetje om los te halen, want dan kan de HDD niet meer terugmelden naar de CPU dat hij bezig is... Dus bij een hdd die snel genoeg is zou het misschien kunnen werken zonder, maar ik zou de gok niet nemen. Maar ben jij de enige dan met dat probleem? Zo nee, hoe hebben anderen dat opgelost? ( Wat IS het probleem eigenlijk? )

Big fellow

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Geplaatst:

Bedankt voor je goede en bruikbare info, in het Topfieldforum kwam ik er niet verder mee.

Het probleem is dat ik een USB-poort in mijn Topfield 4000pvr gebouwd heb. Als de Topfield in de stand USB-poort geschakeld wordt door de ingebouwde schakelaar, dan moet de HD uit te lezen zijn via de USB 2.0 poort met een PC. Zo kun je je opgenomen tv-programma's op DVD branden.

In de andere stand werkt de Topfield gewoon en is de USB-poort niet actief (staat geen spanning op).

Ik heb echter een conflict en dat komt af en toe nog wel eens voor (niet zo veel, waarschijnlijk iets andere hardware in de Topfield 4000pvr).

Dus dat is het probleem. Ik ben er dus achter dat het loshalen van pin 27 de oplossing voor het conflict biedt. Als jij zegt dat ik hem beter niet zo los kan halen, dan zal ik er een relais in moeten bouwen.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen