Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

wie kan mij helpen om de netwerkverbinding te configureren ik heb al van alles geprobeert maar ik krijg het niet aan de gang .als ik het dhcp laat vernieuwen dan krijg ik de melding kan geen ipadres vinden waarschijnelijk de netwerkkabel niet verbonden maar als ik achter dezelfde kabel een windows machine aanzet dan is het geen probleem en krijg ik zonder problemen een ip adres ook heb al een nieuwe netwerkkaart geinstalleerd maar ook geen verschil

wie weet raad

gr chris

Geplaatst:

staat je dhcp wel aan in je linux netwerk??

anders krijg ik ook die melding

maar nu krijg ik een ip en gateway en dns

Groeten Fred.

AZbox premium , AZbox premium+ , AZbox elite

Dreambox 8000 2maal SAB sky 4800 mini , DVB zelfbouw decoder.

Geplaatst:

Ga via rode hoed-->systeemgereedschap-->internet configuratie wizard-->hier moet je dan een type apparaat selecteren-->xDSL-verbinding-->vervolgens kies je de interface die met je modem is verbonden en voer je naam in voor je ISP(internet service provider), je loginnaam en je wachtwoord.

Geplaatst:

DHCP staat hier aan maar krijg geen ipadres heb het ook geprobeert om handmatig een adres toe te wijzen maar ook geen verbinding met het net werk ook nog een nieuwe netwerkkaart geinstalleerd dit hielp ook niet en terwijl deze pc met xp zonder problemen een ipadres krijgt en dus ook netwerk verbinding heeft

nu alles weer opnieuw aan het installeren en dan eens kijken of een verbinding krijg

Geplaatst:

Big John

ik denk dat ik dit alles niet nodig daar ik een intern netwerk heb en adsl modem kontinu online is en dus het ww en loginnaam in de modem zit

chris

Geplaatst:

OK...dan moet je de ethernetverbinding aanstippen en instellen .

Kijk ook ééns via lspci -vv of je netwerkkaart wordt gezien!

Indien niet moet je deze terug instellen en activeren.

Geplaatst:
Citaat:
DHCP staat hier aan maar krijg geen ipadres heb het ook geprobeert om handmatig een adres toe te wijzen maar ook geen verbinding met het net werk ook nog een nieuwe netwerkkaart geinstalleerd dit hielp ook niet en terwijl deze pc met xp zonder problemen een ipadres krijgt en dus ook netwerk verbinding heeft
nu alles weer opnieuw aan het installeren en dan eens kijken of een verbinding krijg

Nu is windows wel een leukertje natuurlijk, zitten veel fouten in waardoor toch werken met foute settings.

Ik ziet in ander berichtje dat je intern netwerkt hebt, dat betekend dat je dus routed naar het net moet gaan, dat betekend dan ook dat je gateway en dns op het ip moeten staan van die router of eventuele gateway, en je handmatige ip nr dus gelijk in range moet zijn, intern netwerken doen we namelijk NIET met dhcp.

Dus als jou gateway/router whatever 192.168.1.1 is, dan moet je dat bij je fedora core bij dns en gateway neerzetten, aangezien je nu range weet moet je de andere ip's ook weten. als je 3 pc's zou hebben en je gate is 1 logish gezien zou ik de 2e op 2 hebben, dus 192.168.1.2 routed naar 192.168.1.1, geef je fedora core dus vast ip nr 192.168.1.3 die routed naar 192.168.1.1.

192.168.1.1 is logish de gene die de internet verbinding heeft en wel dhcp staat. Dit is natuurlijk wel de uitleg in combinatie switch/hub. Een modem met een router is natuurlijk leuk maar komt er bij mij nooit in, het vloekt aan alle kanten.

Aangezien ik echt niet weet of je switch/hub gebruikt en hoeveel pc's je hebt en of je wel gateway hebt staan met firewall.

Graag iets meer info dus.

Kan in iedergeval wel wat info geven over hoe goed een leuk netwerkje op te zetten.

pc1 gateway, doet niets anders dan enkel op het internet staan, en zorgt er dus voor dat alle andere pc,s er door heen gaan naar het net, uiteraard is deze pc voorzien van een besturings systeem inclusief router/firewall en antivirus netscanner. Deze pc heeft ip 192.168.1.1 op de switch/hub en dhcp op het modem, dus deze pc heeft 2 netwerk kaartjes.

pc2 werkbakje, dus eigenlijk al de pc waar je mee wilt internetten, die geef je simpel ip 192.168.1.2, maar bij dns en gateway vul je in 192.168.1.1 zodat de pc zijn weg weet naar de gateway die de rest verzorgt, wat je verders met die pc doet ach ja dat maakt dus niks uit. maar ook deze zal op de switch/hub moeten staan en niet direct verbonden met pc1.

Kleine aanvulling:
pc1 heeft 1 netwerk kaart dhcp direct naar modem.
pc1 heeft 1 netwerk kaart static 192.168.1.1 ip direct naar switch/hub

pc2 heeft 1 netwerk kaart static 192.168.1.2 naar switch/hub, en dns en gateway op 192.168.1.1.

Dan is het nu al duidelijk hoe fedora core prima te configgen, want die hoeft enkel maar op de hubswitch en een static ip te hebben routed met dns en gateway naar 192.168.1.1.

Dus kan je er bijplakken wat je wilt achter een stevige firewall. Een goede firewall router doet keurig nat routing dus zit je na invullen ip nrs direct met internet als je de utp plug in je switch/hub drukt, niet meer settings nodig.

Ik weet dat deze info normaal gezien in een linux form niet nodig is, maar misschien help ik er iemand mee, het is in iedergeval 100% goed bedoeld.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen