Ga naar inhoud


Emigreren naar Spanje.....FEEST


Digipaps

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: lock
Origineel bericht van: MP4
De Corrie Konings-tapasbar al aangedaan in Benalmaldena? sick

Ik neem aan dat je dit ironisch bedoeld hebt,want anders kan ik me niet voorstellen dat je t.z.t. in Spanje wilt gaan wonen.
In Spanje wonen betekent je de taal eigen maken , je te verdiepen in de cultuur en een praatje te maken met je hopelijk Spaanse buren
Maar let wel je blijft altijd een extranjero.


Klopt, maar als je goed je best doet hoef je daar weinig van te merken hoor, wij zijn hier met open armen ontvangen door de lokale bevolking...gelukkig!! Ook worden wij op verjaardagen uitgenodigd bij onze goede vrienden....echte Spaanse verjaardagen..eten, drinken...kortom..feesten wink

digipaps

 

"I'm not a complete idiot, some parts are missing"

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 510
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Jaloers dat je nooit native kan worden zoals ik ben....:)

 

Ach, eigenlijk ben ik en zal ik altijd wel een extranjero blijven.... in Nederland was ik altijd ¨El Español¨ en hier ben ik ¨El Holandes¨ Maar ik ben toch een echte Holandaluz.... smile

 

Zorg nou maar dat het bier koud staat vanmiddag digipapsie...

- GigaBlue Quad Plus / draaibaar via Vbox
- Jaeger Silent Gold Geotrack 107 H2H 36V
- Triax 120 cms. off set / Invacom 0,3 DB
- Satfinder Promax

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Digipaps en Satbakker, waarom doen jullie de berichten aan elkaar via dit forum, jullie kunnen toch gewoon naar elkaar roepen ??? laugh In iedergeval drink ze vanmiddag, "gaat het toch weer over drank", ik zit trouwens nu in een nat Nederland.

Wij zelf hebben minder contact met Spanjaarden, maar dat komt natuurlijk ook de we in een stad wonen en niet in een klein dorpje waar iedereen elkaar kent.

 

Salu2, D.Quijote

 M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: D.Quijote
@ Digipaps en Satbakker, waarom doen jullie de berichten aan elkaar via dit forum, jullie kunnen toch gewoon naar elkaar roepen ??? laugh In iedergeval drink ze vanmiddag, "gaat het toch weer over drank", ik zit trouwens nu in een nat Nederland.
Wij zelf hebben minder contact met Spanjaarden, maar dat komt natuurlijk ook de we in een stad wonen en niet in een klein dorpje waar iedereen elkaar kent.

Salu2, D.Quijote


Ja inderdaad...we zijn haast buren...klopt..maar het ging even over het extranjero zijn...en toen kon ik het niet laten om daar even een gekke opmerking over te maken....en dat ontlokt natuurlijk een reactie...

Dat wij veel Spaanse contacten hebben zal zeker komen door het wonen in een klein dorp...maar zelfs dan moet je proberen mee te doen aan hun cultuur...zoals:

Meelopen in de plaatselijke processies tijdens de feria's,
zelfde etenstijden aanhouden en regelmatig aanschuifen in de lokale Spaanse kroeg, waar overigens mijn dochter werkzaam is...dat geeft een zekere band met de lokale bevolking.

digipaps

 

"I'm not a complete idiot, some parts are missing"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben trouwens nog steeds van plan een keer jullie kant op te komen, als we richting Almeria en Guadix gaan, want mijn vrouw is nog nooit aan de andere kant van Malaga geweest,en dat is dan een mooie gelegenheid even linksaf te slaan richting jullie dorpje. Als het zover laat je het je wel weten, dan kan je er voor zorgen dat je niet thuis bent.

 

Salu2, D.Quijote

 M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: lock
Origineel bericht van: MP4
De Corrie Konings-tapasbar al aangedaan in Benalmaldena? sick

Ik neem aan dat je dit ironisch bedoeld hebt,want anders kan ik me niet voorstellen dat je t.z.t. in Spanje wilt gaan wonen.
In Spanje wonen betekent je de taal eigen maken , je te verdiepen in de cultuur en een praatje te maken met je hopelijk Spaanse buren
Maar let wel je blijft altijd een extranjero.


Ja, duhh.. Zie je die smily niet?
En, ja ik zit daar ook serieus aan te denken. De taal spreek ik deels.
Paal betekent gewoon palo daar hoor laugh
Link naar reactie
Delen op andere sites

Almeria ben ook eens gepasseerd op weg van Nederland naar Marbella..

Helaas de kustweg genomen en links zag ik urenlang zee. In een ruk gereden heren vanaf Parijs. Ik praat dan over 2700 Km non-stop min 530 naar Parijs dan.. Was 20 en hield toen ook van Spanje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: D.Quijote
Ik ben trouwens nog steeds van plan een keer jullie kant op te komen, als we richting Almeria en Guadix gaan, want mijn vrouw is nog nooit aan de andere kant van Malaga geweest,en dat is dan een mooie gelegenheid even linksaf te slaan richting jullie dorpje. Als het zover laat je het je wel weten, dan kan je er voor zorgen dat je niet thuis bent.

Salu2, D.Quijote


Hahaha...nou op dit moment zitten wij behoorlijk in de troep hoor, wegens allerlei werkzaamheden in de tuin..aanleg terrassen, bouwen buiten douche/toilet/pomphuis, bouw buitenkeuken/BBQ, enz......maar je bent welkom voor een drankje als je deze kant opkomt..bier of wijn (of sterker) staat klaar wink

Zorg ik dat satbakker er ook bij is...ok?

digipaps

 

"I'm not a complete idiot, some parts are missing"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...