Ga naar inhoud

probleem transponders hoog met draaibaare set

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

ik heb een vraagje mbt tot het draaibaar maken van een schotel ik heb de installatie nu wel werkend maar krijg op elke satteliet een goede ontvangst behalve bij de transponders die hoger in de frequentie band zitten is de ontvangst niet goed. weet iemand een oplossing voor mijn probleem. oja ik heb al geprobeerd om de lnb iets te draaien maar zonder resultaat.

MVGR tim

[color:"red"] Met het verzinnen van een juiste titel heb je ook een probleem. Je kan zelf wel begrijpen dat alleen "draaibaar" onvoldoende is.

Als mogelijk de volgende keer een pakkende titel proberen te verzinnen alstjeblieft.

Bij voorbaat dank,

het Sat4all team,

Peter. [/color]

Geplaatst:
Citaat:
goede ontvangst behalve bij de transponders die hoger in de frequentie band zitten is de ontvangst niet goed

dit specifieke probleem is normaliter een gevolg van slechte bekabeling. Dus coax van onvoldoende kwaliteit, heel lange bekabeling of vocht in bekabeling en connectoren waardoor verbindingen oxideren.
Probeer opnieuw aansluiten van connector(en) buiten (en kabel 15 cm inkorten). Als dat niet helpt probeer een goede coax (misschien eerst kort stukje proberen om te testen) kabel.

Echostar LT8700, Topfield 5000PVR en Dreambox 800HD via multiswitch op een draaibare Echostar 120cm en vaste Visiosat tri-sat schotel met Invacom en Smart LNBs

Geplaatst:

Ik denk dat Bart gelijk heeft. Het kan natuurlijk ook nog zo zijn dat je LNB defect of "doof" is op de hoge band, of dat de LO van de hoge band op je ontvanger niet goed staat.

succes,

Peter.

Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen