Ga naar inhoud


buurman surft via mijn router


pandora

Aanbevolen berichten

Dat we een frequentie gebruiken voor draadloos is nogal logisch, maar dat je die dan kwijt raakt (?) dat zie ik ook niet zo zitten.

 

Bij mij heb ik MAC en WEP maar als ik niet surf staat de wifi router gewoon uit.....Indien nodig gewoon weer aan zetten, en huppekee verbinding.

ET10000 4x DVB-S2, ET4000 client, OSCAM, CanaalDigitaal, TNTSat.

Reelbox AVG 3x DVB-S2, 1x DVB-T (staat nauwelijks aan)
Visiosat G3+ (28.2E-23.5E-19.2E-13E) 4x ALPS quad 0,2db, PHILIPS 55PUS9109 TV
(2x Xsat CDTV410 & Cherokee 9000 NG4 in de kast)

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 34
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Nou, vooruit dan maar. Een uitgebreider verhaal.

Voor Wifi zijn 13 kanalen gedefinieerd. Tijdens de eerste installatie kies je een kanaal (of niet=default instelling)

Dit kanaal kies je ook in elk apparaat waarmee je draadloos wilt werken. Het bereik van Wifi is 30-100 meter. Dit betekent dat je buren die binnen dit gebied zitten en ook draadloos willen werken op een ander kanaal moeten gaan zitten. Zit je in een dunbevolkt gebied, dan zijn 13 kanalen ruim voldoende. Zit je nou op bv de 10 verdieping van een flatgebouw van 20 verdiepingen met ook nog een gebouw op 100 meter links en rechts dan heb je binnen je Wifi bereik veel meer dan 13 buren. Er is dus een tekort aan kanalen. Heb je een werkend kanaal-> aan laten staan zodat iedereen weet dat ie in gebruik is.

Zet je 'm uit dan is de kans groot dat 1 van je (pakweg 40) buren op dit kanaal gaat zitten omdat ie "vrij"is.

Zet jij daarna je AP aan, dan hebben jullie beide geen signaal.

Dus als het (totnutoe) altijd werkt als je 'm weer aanzet, dan is dit niet omdat dit zo hoort, maar dankzij je buren.

Geen buren->werkt het altijd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan niet beverstigen of dit waar is, maar ik neem het aan, dat wilt dus zeggen dat in een flatgebouw van pakweg 30-50 appartementen allen 13 gebruik kunnen maken van WIFI ?

 

Slecht vooruitzicht voor de dradloze technologie !

ET10000 4x DVB-S2, ET4000 client, OSCAM, CanaalDigitaal, TNTSat.

Reelbox AVG 3x DVB-S2, 1x DVB-T (staat nauwelijks aan)
Visiosat G3+ (28.2E-23.5E-19.2E-13E) 4x ALPS quad 0,2db, PHILIPS 55PUS9109 TV
(2x Xsat CDTV410 & Cherokee 9000 NG4 in de kast)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, er viel domweg niet meer ruimte te reserveren binnen dit frequentiegebied. Het voor consumentenelektronica beschikbare gebied is al zo klein. Draadloze alarminstallaties, draadloze beeldverbindingen, huistelefonie, etc moesten er ook een plekje krijgen.

 

13 kanalen, binnen elkaars bereik. Beperking van het bereik is dan ook de enige oplossing als je in een groot appartementengebouw zit.Maar de menselijke reactie is om meer vermogen op "mijn" frequentie te zetten, met als gevolg dat nog minder buren een plekkie kunnen krijgen.

Verificatie is niet zo moeilijk, kijk maar in je eigen configuratie uit hoeveel kanalen je kunt kiezen. Kun je meteen zien welke er al bezet zijn door buren (als ze de SSID "aan" hebben staan tenminste)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zeeteefje,

Dwaal je niet niet een beetje teveel af van de vraagstelling?!!!

 

Citaat:

Deze vraag is misschien al gesteld maar kan ze niet terugvinden:mijn buurman kan sinds enkele dagen surfen via mijn router.Hoe kan ik mijn router instellen om dit euvel te verhelpen?Router=US Robotics

 

groetjes van een poetsdoekje

En de hartelijke groeten van Poetsdoekje...

 

COMPUTERS ??!!.... De meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel........

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...