Rein Geplaatst: 23 maart 2005 Geplaatst: 23 maart 2005 Ik heb een receiver in de woonkamer staan, nu heb ik op de kabel vanaf de schotel voor hij de 1e receiver ingaat een splitter geplaatst en in de slaapkamer een 2e receiver. Als ik bijde receivers aanzet heb ik geen beeld, ook als ik ze apart aanzet geen beeld. Komt dit door de demping van de splitter en zou een antenne versterker hier de oplossing kunnen zijn? Gr. Rein
Gast Geplaatst: 23 maart 2005 Geplaatst: 23 maart 2005 Je moet een ander type splitter gebruiken. Of je moet de ontvangers doorlussen (schotel -> kamer -> slaapkamer). Ideale oplossing: Koop een twin LNB en sluit beide receivers er (met twee kabels dus) op aan. Eenvoudig zelf te doen, je hoeft hiervoor niet uit te richten. 'Gewone' antenneversterker op schotelsignaal gaat niet werken.
Carduelis Geplaatst: 23 maart 2005 Geplaatst: 23 maart 2005 Je zou ook een priority switch kunnen gebruiken ( bijv de johson 9337).
Avalon Geplaatst: 23 maart 2005 Geplaatst: 23 maart 2005 Watvoor Splitter heb je gebruikt ? Je kan niet zomaar een splitter eraan knopen. er is een schakelspanning van 14/18 (h/v) dat gaat mekaar tegen werken en de kans bestaat dat je een ontvanger opblaast. Net als de vorige poster al zei een Twin LNB of een Unicast-LNB laatste is nogal duur. Mazlzlz Avalon
Rein Geplaatst: 24 maart 2005 Auteur Geplaatst: 24 maart 2005 hartelijk dank voor jullie antwoorden. Rein
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen