Ga naar inhoud

linux programma omzetten naar windows?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb hier een proggie onder linux draaien, deze wil ik graag gebruiken onder windows. Ik heb de source code. Weet iemand hoe ik dat voor elkaar krijg??

Geplaatst:

Het zogenaamde 'porten' van een linux applicatie naar een ander platform kan heel simpel zijn of heel ingewikkeld. De source hebben, betekend nog niet dat het programma het zomaar doet op een ander platform (dan zouden alle applicaties wel voor alle platformen beschikbaar zijn). Als het een perl/python/tcl programma is, dan is het meestal nog wel simpel. Als het een C programma is wat gebruik maakt van een open widget set (bijvoorbeeld Qt of GTK) dan is het misschien nog wel te doen. En anders kan het heel ingewikkeld worden. Het hangt ook erg samen met de aard van het programma. Bijvoorbeeld software die gebruik maakt van specifieke linux features omzetten is niet zo simpel...

Ik zou zeggen succes of gewoon linux blijven draaien. ;-)

Telepathy is very nice, but in this age of telecommunication, computers are much more efficient.

Linux+VDR @ AMD64, PLi + Dreambox 7000, 2x Mutant 200s, Mvision HD300N (all CCCam), test: Linux MythTV

Geplaatst:

Hi,

Je zou het kunnen proberen onder CYGWIN.

Dit is een Unix(Linux) environment onder windows.

google maar eens met cygwin en je zal wel zien.

Onder deze kun je ook een gcc installeren en de meeste source's compileren.

En daarna runnen op je windows in de CYGWIN omgeving.

Groetjes,

freetv.

Hornet receiver aan Kathrein CAS90 op Moteck SG2100 te hangen

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen