Ga naar inhoud


Nickelodeon FTV of FTA tijdens voetbal?????


Bink

Aanbevolen berichten

Wat ik me opeens afvroeg:

 

Volgens mij is CanalDigitaal "strafbaar" als ze vanavond tijdens Nederland-Roemenie Nickelodeon niet Free To Air maken (of op zijn minst FTV).

 

Want.....

bij wet is bepaald dat dergelijke wedstrijden van het Ned. elftal NIET achter de decoder mogen zitten.

Dat zitten ze bij CanalDigitaal WEL, want Nickelodeon is bij CanalDigitaal een betaalzender, omdat het in het basispakket zit...

 

Raaaare situatie...

 

Bink.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 58
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Citaat:
bij wet is bepaald dat dergelijke wedstrijden van het Ned. elftal NIET achter de decoder mogen zitten.
Bink.


De wet ?????
Nou geef dat wetsartikel dan eens.

Jaap

- AZbox Elite HD

- Digit All World SFT-2000 + Supercam

- Opera DVB-S1 (externe usb 2.0 satellietontvanger)

- Stab HH120

- XSAT CDTV 310

Link naar reactie
Delen op andere sites

De rechten van de uitwedstrijden van oranje zijn door een 3e partij opgekocht en die heeft ze verkocht aan de hoogst biedende,in dit geval meneer de Mol.

De enigste die er iets aan had kunnen doen is de knvb.Nou dan weten we het wel die kijkt niet naar een open net maar alleen naar geld.En dat zit wel goed.

Dreambox 7020,Dreambox 500s,Dreambox 800 en div weersatelliet ontvangers.

Ik rommel maar wat aan en.......soms lukt het ook nog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je in nederland woont, via www.oranje.nl

voor het buitenland wordt deze dienst geblokkeerd (ivm rechten zeggen ze)

(eigen ervaring)

luister nu radio1

 

Is ook fta te zien op Al Jazeera Sport op Nilesat (7W).

 

anders om 21.30 wordt hij nog eens uitgezonden

Delay

9.30pm · 22:30cet

TVR Int'l 13° e FTA (Mpeg)

 

bron

http://www.sat4all.com/ubbthreads/showfl...p;page=0#840353

nobody is perfect, I ain't nobody

 

feedback doet wonderen
vu solo2, Vu duo 4K SE, vu uno 4k,  ultimo voor hobby

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja in Roemenie.Er ia nog wel een plaatsje vrij in dat stadion.

Als je naar Feeds ga zie je 2 frequenties waar de wedstrijd op word uitgezonden.

Alleen moet je wel 4.2.2 kunnen ontvangen

Dreambox 7020,Dreambox 500s,Dreambox 800 en div weersatelliet ontvangers.

Ik rommel maar wat aan en.......soms lukt het ook nog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wie gaat hier nu eens een kamervraag over stellen? Het zijn tenslotte de belasting en omroepbetalende burgers, die niet de mogelijkheid hebben FTA nickelodeon te kijken. Daar moet het kabinet dus ingrijpen, en de KNVB aan zijn jasje trekken. Die moet dan maar zorgen dat het contract nageleefd wordt volgens de nederlandse wet.

 

Ik baal hier namelijk ook stevig van, omdat ik eigenlijk van plan was een Irdeto2 kaart te nemen, maar nu dus feitelijk gedwongen wordt OF een SECA ontvanger te kopen, OF toch maar weer kabel OF digitenne. Mijn investering in Irdeto1 is daarmee waardeloos geworden (1600 gulden in 2000 aan een mediamaster 9500).

 

Hoe doe je dat overigens, een kamervraag stellen? Is er ergens een mailadres?

 

Mva

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is en blijft commerciele voetbal. Ok wel voor een zeer flink deel verplicht betaald met de belastingopbrengsten maar goed. Het is en blijft in feite een bedrijf. En een bedrijf bepaald zelf aan wie ze de producten verkopen nietwaar.

Astra 1 zit bij mij op  31,5°E,  28.2°E, 19.2°E
Astra 2 zit bij mij op 19.2°E, 28.2°E
Astra 3 zit bij mij op 23.3°E,23.5°E

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, maar ieder bedrijf heeft zich te houden aan de voorwaarden zoals in het contract opgesteld. En daarin staat / hoort te staan dat iedere nederlander, zonder een apart abonnement, naar nickelodeon voetbal moet kunnen kijken. Het mag dus niet achter een apart pakket voor 6,95 Euro per maand.

 

Vrij duidelijk toch, nickelodeon moet bakzeil halen, echter wie gaat hem dat even zeggen? Alleen de belanghebbenden en dat zijn wij, de gewone (nietmeer-)kijkers.

 

Mva

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Het is en blijft commerciele voetbal. Ok wel voor een zeer flink deel verplicht betaald met de belastingopbrengsten maar goed. Het is en blijft in feite een bedrijf. En een bedrijf bepaald zelf aan wie ze de producten verkopen nietwaar.


Ik weet niet wat er aan deze wedstrijden, die in het buitenland worden gespeeld, aan belastinggeld wordt betaald hoor. De wedstrijden georganiseerd door de KNVB, in Nederland dus, wel maar die rechten liggen tot 2010 bij SBS.

Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Ja, maar ieder bedrijf heeft zich te houden aan de voorwaarden zoals in het contract opgesteld. En daarin staat / hoort te staan dat iedere nederlander, zonder een apart abonnement, naar nickelodeon voetbal moet kunnen kijken. Het mag dus niet achter een apart pakket voor 6,95 Euro per maand.


Iedere Nederlander kán er dus ook naar kijken, als men 6,95 wil betalen. Dat is altijd nog (véél) goedkoper dan een vergelijkbaar abonnement bij de gemiddelde kabelboer of Digitenne/KPN. Dat men alleen in SECA uitzend draagt er niet aan bij dat iedereen het kan zien, maar dat is op een heel ander vlak.

Echter vind ik het argument dat het in het gratis pakket te zien zou moeten zien al lang niet meer opgaan, zouden kabelaars en KPN/Digitenne het dan ook gratis aan moeten gaan bieden?
Bovendien, als John De Mol de rechten niet had gekocht om deze via Nickelodeon uit te zenden dan had je ze gewoon niet kunnen zien.

Maar als je er echt mee zit moet je misschien de handen in eenslaan en een rechtszaak aanspannen tegen De Mol/MTV Networks/Canal Digitaal.

Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Bovendien, als John De Mol de rechten niet had gekocht om deze via Nickelodeon uit te zenden dan had je ze gewoon niet kunnen zien.


Maar dan hadden we gewoon via de publieke omroep kunnen blijven kijken. En daar betaal ik niet 6,95 EXTRA om die zender te zien. Het kabeltarief, of ander tarief voor het transport moet je even los zien van deze extra kosten. Ik kan namelijk Ned 1 2 3 etc wel zonder 6,95 euro te betalen kijken. Want die zitten niet achter de 'decoder'.

De KNVB mag gewoon niet toestaan dat nederlands voetbal nu plotseling pay-tv is. Dat was niet de afspraak.

Nee, een rechtszaak lijkt me overdone, maar een kamervraag zou wel op zijn plaats zijn. Want daar waar bij kabelkijkers/ digitenne nickelodeon geen PayTv is, is het dat voor de 500.000 schotelaars dus wél.

Mva
Link naar reactie
Delen op andere sites

Welk contract ? Als een bedrijf de rechten van iets koopt heeft het bedrijf de rechten om er te mee te doen wat zij willen. Als bijvoorbeeld de 'publieke' omroepen het recht hadden gekocht zou er ook geen commerciele omroep een voorkeursrecht gehad hebben. Oneerlijke concurrentie dus. Ben benieuwd welke europese rechter hieraan de goedkeuring geeft.

Astra 1 zit bij mij op  31,5°E,  28.2°E, 19.2°E
Astra 2 zit bij mij op 19.2°E, 28.2°E
Astra 3 zit bij mij op 23.3°E,23.5°E

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, rechten worden gekocht onder bepaalde voorwaarden. En hier heeft de KNVB de voorwaarde gesteld dat nederlandse wedstrijden niet PayTv mogen zijn, maar vrij toegankelijk voor alle nederlanders. Hetgeen dus niet het geval is > ze lappen het aan hun laars.

 

Voor het stellen van kamervragen, moet via een parlementarier denk ik. Welke kamerleden hebben zelf een schotel? Anders snappen ze niets van de problematiek.

 

Mva

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...