Ga naar inhoud


Stand-by of gewoon uit zetten?


Gast

Aanbevolen berichten

Omdat ik twee blowertjes wil laten draaien in mijn Hummie5400 ben ik aan het meten geslagen. Ik wil ze laten draaien als de Hummie 'draait', dus niet in de stand-by stand. Nu zie ik dat de voedingsprint ook in de stand-by stand al zijn spanningen afgeeft. Welliswaar is de belasting een stuk lager maar omdat deze schakelende voeding toch al bekent staat om zijn slechte kwaliteit vraag me af wat elektronisch gezien 'gezonder' is voor de voedingunit. Spanningsloos maken met de aan/uit schakelaar en telkens een 'koude start' laten maken of in de stand-by stand laten staan waarbij hij 24uur per dag draait?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hoi , geen antwoord maar vergelijking.<p>Ik heb een Force die geactualiseerd wordt en of Mail krijgt tijdens dat ie in stand-by (meestal 's nachts) staat. Ook het upgraden van je smard-cards kan dus desgewenst tijdens stand-by getimered worden (sorry voor het engels).

Is jouw satkistje dan niet afhankelijk van externe informatie...zoals EPG die je om 6.00 uur 's morgens kunt laten binnenkomen?

Volgens mijn Manual moet hij altijd stand-by staan indien niet gekeken wordt.<p>maar verder kan ik niet de redenen cq zin bij jouw kissie doorgronden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

Ik heb ergens een inbouwbeschrijving gezien waarbij men het blowertje (1) voed vanuit de externe 12volt antenne schakel-uitgang.

Je moet dan wel bij iedere antenna-alternative de 12v aanzetten.

Mischien dat die spanning uitgaat als de ontvanger in standby gaat. Moet je maar even nameten. (ik denk het haast wel)<p>Ik hoop dat ik je hiermee verder geholpen heb<p>Mvg, Sat-animal smile.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het koelen en hoe dat te doen is geen probleem. Het gaat mij nu even om de leversduur van de schakelende voeding en wat nu gezonder is voor die unit. Uit zetten met de aan/uit schakelaar of 24uur per dag aan laten staan in de stand-by stand.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk toch dat de voeding vaak de oorzaak is van problemen met wat oudere apparaten .Dus verouderen doen die echt wel.

gr Trust

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...