adam76 Geplaatst: 26 maart 2005 Geplaatst: 26 maart 2005 hallo, ik ben even bezig en zou graag de bas van mijn center kanaal bijvoegen bij het stereo subwoofer kanaal van de twee voorste speakers. als ik deze er nu bijvoeg dan verlies ik op de voorste twee kanalen een hele hoop volume. en ook maak ik een aardlus omdat de welbekende 50 hz brom om de hoek komt kijken. na wat googlen kom ik niet echt veel verder om een manier te verzinnnen om dit op te lossen. nou zal de oplossing denk ik wel erg simpel zijn maar kan er zo 123 niet op komen. heeft iemand een idee of een voorbeeld schema ? ik heb het hier dan over een actieve subwoofer en ik wil dan het voorversterkte signaal erbij gooien Dreambox 7000 / DM500 / Samsung9500 VIA CI / 0.3 lnb / 85 cm schotel ( 20"west to 45 east ) z=z^2 +c
wammeswaggel Geplaatst: 26 maart 2005 Geplaatst: 26 maart 2005 In het centre-kanaal zit weinig of geen bas: het is voor spraak bedoeld, dus niet doen. Mvg, wammes. Ik lees veel dus ik hoef niet veel te posten.
leo1949 Geplaatst: 27 maart 2005 Geplaatst: 27 maart 2005 Nog een kleine toevoeging. De stereo informatie zit meer in het midden en hoge tonengebied. De bassen hebben voor ons geen stereo effect. Dit ligt niet aan de aparatuur maar aan je oren. Deze zitten te dicht bij elkaar om het stereo effect te kunnen waarnemen. Daarom kun je met één bas speakerbox volstaan. Dus gewoon aansluiten zoals het hoort geeft het beste resultaat. Leo Vroeger waren de kratten bier van hout en moest je zuipen om de kachel aan te houden Waar de darmen vol van zijn loopt de anus van over.
adam76 Geplaatst: 27 maart 2005 Auteur Geplaatst: 27 maart 2005 Dit weet ik wel. maar als je een center speaker gebruikt waar net onder de 200 hz te weinig uitgeeft kan je dit doorvoeren naar een subwoofer. maar laat ik het anders vragen. Hoe maak je een downmix van meer dan 1 kanaal. ongeacht of het voor een subwoofer is of niet. dus van 2 of 3 of meerdere kanalen een mono kanaal maken zonder dat je level verschil krijgt op de aangeboden signalen dat je bijvoorbeeld naar een eindversterker gaat. Dreambox 7000 / DM500 / Samsung9500 VIA CI / 0.3 lnb / 85 cm schotel ( 20"west to 45 east ) z=z^2 +c
Gast Geplaatst: 29 maart 2005 Geplaatst: 29 maart 2005 Weerstandjes van 1k is meestal voldoende. Dus van elk kanaal een weerstandje naar het "mengpunt". Werkt in jouw geval ook goed omdat de meeste versterkers een vrij lage output impedantie hebben (0k1-1k) en een vrij hoge input (10-50k). Zo'n weerstandje kost je dus bijna geen vermogen, maar levert toch voldoende voor de mix input. Zo mix in m'n PC een stuk of 4 analoge outputs van de CD spelers bij elkaar.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen