Gast Geplaatst: 27 maart 2005 Geplaatst: 27 maart 2005 hi, naar het schijnt te lezen te hebben,gebruiken de aangesloten kabelmaatschappijen die in.di verdelen dezelfde decoders.als je daar wisselt,niet echt een probleem.het is ook gekend dat het een soort irdeto is. maar wat ik wel spijtig vind,is dat er niks meer bekend is over de codering en samenstelling van de boxen die mixct-ics gebruiken.Als het slecht past,moet je,je box wegsmijten als je verhuist en een andere kabelboer hebt. ik kan wel begrijpen,dat ieder kabelboer zijn decoder wil gebruiken,maar er zou een europese wetgeving moeten komen dat je bij ieder kabelmaatschappij een smartcard met eventuele module los moet kunnen kopen,als je bvb enkel tevreden bent voor de ontvangst van hun digitale zenders en je de rest niet hoeft.bij overschakeling zou je enkel een nieuwe kaart + eventuele module moeten herkopen.nu zal het zijn telkens een andere settop box zijn. nu vroeg ik mij af als ze op de kabel in nederland ook diverse coderingen gebruiken met afwijkende normen? ik heb ook gehoord dat de settop boxen van mixt ics nodegebonden zullen zijn zoals hun telenet modems,en dat het even meedoen van je decoder naar een vakantieadres of ouders niet tot de mogelijkheid zou behoren.deze van in.di zou wel gaan,maar het is mogelijk dat je ze even opnieuw moet laten inlezen. aangezien ik regelmatig voor mijn ouders die soms zorgbehoevend zijn er soms logeer,zou de situatie het koppellen van de decoder aan een node zeer oninteresant zijn. Wie weet meer?
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen