Ga naar inhoud


Ongelooflijk maar waar !!!!!!!!!!!!!!!!!


Gast

Aanbevolen berichten

Eergisteren meldde ik en E-ID error te krijgen waanneer ik de originele software van een Humax probeerde te laden. Nochtans iets dat ik regelmatig doe voor mezelf als voor vrienden en kennissen. Doch slaagde ik er niet in bij deze ene toestel.

Hebben dan maar deksel afgehaald en wat zien we:

de moederbord van dit toestel is een VACI-5300 !!

Jawel, ingebouwd in een toestel met melding een 5400 IRCI te zijn (en ervoor betaald ook).

Ik meld dit even om jullie alert voor dergelijke praktijken te houden. Nu zelfs de 5400Z moeilijker en moeilijker te vinden zijn, kunnen sommige oneerlijke handelaars zich geroepen voelen voor dergelijke praktijken.

mad.gif" border="0mad.gif" border="0mad.gif" border="0mad.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites


Lijkt HP wel die vullen een (standaard bij een nieuwe printer) cartidge van inkt ook maar voor de helft.<p>Gewoon noemen die handelaar, leert ie per omgaande dergelijke praktijken af !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik begrijp dit niet. Een VACI 5300 heeft Viaccess embedded. Een IRCI 5400 heeft Irdeto embedded. Zou je in de 5300 een orginele Irdeto kaart schuiven, heb je geen beeld. Dan kan iedere handelaar toch op z´n vingers natellen dat je weer terug komt om dat apparaat op de toonbank te smijten..?? confused.gif" border="0confused.gif" border="0<p>[ 12-01-2002: Bericht gewijzigd door: svetik ]</p>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit onderwerp ruikt naar een sterk verhaal, al kan ik dat op afstand natuurlijk nooit beoordelen.

Wat ik wel weet is dat humax voor alle oak serie ontvangers hetzelfde moederbord gebruikt waar alleen in het geval van de 5400 een paar onderdelen worden toegevoegd.

Af en toe wordt er wel eens een voorraadje 5300 moederborden gebruikt voor de productie van 5400's waardoor het voor kan komen dat er een verkeerd stickertje op zit.

Je kunt een 5400 moederboard herkennen aan de SAS004 Irdeto chip die ergens voor de connector van de cardreader zit.

Zit die SAS004 er niet in, ben je bedonderd door een hele domme handelaar.

Afgezien van het feit of je nu wel of niet belazerd bent, wil ik NIET de naam van de handelaar op het board.

Niemand kan bewijzen of het echt een straf voorbeeld van wanpraktijken van een handelaar is, of dat het "slachtoffer" niet goed gekeken heeft of misschien de betreffende handelaar wellicht in een slecht daglicht wil brengen.<p>Groetuh,<p>Toxic[Q]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...