Gast Geplaatst: 28 maart 2005 Geplaatst: 28 maart 2005 Hallo, Ik wil mijn Windows Xp graag mounten, ik heb in de database gekeken en daar een aantal tips van Big John uitgevoerd, ik heb Fedora Core 3 op mijn laptop staan ter info. Ik krijg de volgende melding als ik wil mounten: [wim@perxxxxx wim]$ su Password: [root@perxxxxx wim]# mkdir /mnt/windows [root@perxxxxx wim]# mount /dev/hda1 /mnt/windows mount: bestandssysteem soort ntfs niet ondersteund door kernel [root@perxxxxx wim]# mount -t ntfs -o ro /dev/hda1 /mnt/windows mount: bestandssysteem soort ntfs niet ondersteund door kernel Verder wil ik graag kunnen inloggen op mijn dreamboxen, hoe doe ik dat. Heb een netwerk met 3 laptops, 3 desktops en 3 dreamboxen. Alles binnenhuis dus niks naar buiten voor de duidelijkheid. Groet Qwartz [color:"red"] [/color]
frozen-sky Geplaatst: 28 maart 2005 Geplaatst: 28 maart 2005 inloggen DM: telnet <ip dreambox> voor ntfs support moet je een module laden, maar ik denk dat die niet standaard in FC zit (wellicht dat andere mensen dat beter weten) Je kan proberen modprobe ntfs succes.. Telepathy is very nice, but in this age of telecommunication, computers are much more efficient. Linux+VDR @ AMD64, PLi + Dreambox 7000, 2x Mutant 200s, Mvision HD300N (all CCCam), test: Linux MythTV
Gast Geplaatst: 28 maart 2005 Geplaatst: 28 maart 2005 In verband met patent-problemen wordt deze optie niet standaard vanaf de cd's/dvd meegeleverd. Maar ... Zoek eerst via het commando: [color:"red"]uname -r [/color] welke kernelversie je draaien hebt! Daarna bezoek je onderstaande site...zoek het rpm bestand volgens jouw kernelversie en download deze. Als je die installeert zou 't moeten lukken om je NTFS-partitie's te mounten. http://linux-ntfs.sourceforge.net/rpm/fedora3.html
Gast Geplaatst: 28 maart 2005 Geplaatst: 28 maart 2005 Ik dacht dat simpele NTFS toegang standaard in de Linux kernel zat ??
Gast Geplaatst: 28 maart 2005 Geplaatst: 28 maart 2005 Bij sommige vooral Europese distros wel, maar in 't land van uncle sam zijn ze daar wat meer op hun hoede...voor 't minste sta je daar voor een rechtbank.
Gast Geplaatst: 1 april 2005 Geplaatst: 1 april 2005 Hoi, Ik heb gedaan wat jij me aanrade, naar de site en daar een rpm file gedownload en geinstalleerd. maar krijg nog steeds de volgende melding [root@perdo096 wim]# mount /dev/hda1 /mnt/windows mount: bestandssysteem soort ntfs niet ondersteund door kernel Dit is mijn kernelversie 2.6.9-1.667. Groet Qwartz
Gast Geplaatst: 1 april 2005 Geplaatst: 1 april 2005 Eerst doe je : [color:"red"]cat /proc/filesystems[/color] Kijk in deze lijst of hier ntfs bijstaat...zo ben je zeker dat je systeem (kernel) ntfs begrijpt. dan maak je een map aan waar je je ntfs volume zal op mounten: [color:"red"]mkdir /mnt/windows[/color] En dan mount je je windows via: [color:"red"]mount /dev/hda1 /mnt/windows -t ntfs -r[/color]
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen