Ga naar inhoud


HELP!!!!...Wel signaal geen kwaliteit...


Gast

Aanbevolen berichten

Twee weken geleden is door de storm m'n schotel tegen de muur geklapt...(ja kweet het, zat een foute muurbevestiging aan en had al een nieuwe liggen maar was me te koud)

Kreeg toen natuurlijk geen signaal meer.

Toen ik de boel met zo'n satfinder ging uitrichten (zo één met een paar letje's en die een pieptoon laat horen) viel me direct op dat ik niet een konstante pieptoon kreeg zodra ik in de buurt van een sat kwam, maar pieptoon met een puls.....dus piep.....piep.....

Toen ik binnen keek had ik wel vaak een signaal van +/- 70% kon hem ja niet goed uitrichten! maar een kwaliteit van 0%

Heb toen maar eens de kabel gekontroleerd en een nieuwe LNB aangebracht maar had hetzelfde resultaat......

Wat is er mis?????

Wie kan mij helpen.......

Of is het zo dat de schotel misschien niet meer zijn oorspronkelijke vorm heeft?

Alleen de schotel heeft de muur geraakt, de lnb dus niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites


De vraag is hoe heb je de kabel gecontroleerd. Het kan zijn dat de afscherming of de kern gebroken is, als je die door meet met een multimeter kan hij evengoed de juiste waardes aangeven omdat op dat moment de kern wel kontact maakt. Ook kan er water in je kabel gekomen zijn die sluiting of een hgere weerstand opleverd. Ik weet dit is geen kant en klare oplossing maar ik adviseer toch om eerst eens met een losse (nieuwe kabel je signaal te checken voordat je een nieuwe super wok aanschaf. tongue.gif" border="0

Regards

 

'Life Is A Joke'

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo,<p>de fout is heel simpel , je moet zeker zijn dat je bevoorbeeld op een astra kanaal staat .

ik zal even uitleggen wat er allemaal gebeurd is , je schotel is tegen de muur gegaan , door die slag is je schotel ook wel een beetje verdraaid en dan kom je op een andere positie uit , op die positie reageerd toevallig je satbeeper wat vrij logisch is.

heb je al geprobeerd om je schotel te draaien en je zal zien dat je beter resultaat krijgt.

waarom reageerd je satbeeper , er staan zovel sattelieten in de buurt dat je satbeeper wel signaal krijgt .

doe dat eens en je zal wel zien.

groeten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

ik heb al vaker de volgende tip gegeven:

Het meest gemakkelijke is het om even een analoge ontvanger aan te sluiten. Daarmee stel je in luttele seconden vast met welke satelliet je te maken hebt en ook het optimalizeren is een fluitje van een cent. Als het barst van de Duitse kanalen, dan heb je Astra te pakken.

Als het boeltje analoog goed draait, dan de digitale ontvanger aansluiten en klaar is Kees.<p>Groeten, Fred wink.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...