Ga naar inhoud

Kwaliteitsverschil in Diseqc ?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Zit er nou echt verschil in een noname Diseqc switch of een 2 keer zo dure Spaun ?

Zal haast wel, maar wat ?

Duurzaamheid of een beter signaal ?

Geplaatst:

Dat zou ik ook wel eens willen weten, ik gebruik nml nu een golden interstar van +- 15e, en bevalt me prima, maar vraag me ook af of een echte spaun nu zoveel beter is.

Geplaatst:

een aantal goedkopere disecq schakelaars kunnen slecht tegen vochtig weer na ongeveer 1 jaar zijn ze ondanks dat ze beschermt worden door een kunstof kapje al geheel verroest.

ook als ik mijn professionele meter er op zet zie ik dat het signaal toch iets slechter uit deze komt dan vaak uit de spaun.

daar staat tegen over dat het signaal van de astra en hotbird wel zo hard is dat het normale wijze niet merkbaar zal zijn.

sab ultimate hd 88cm schotel (2 keer zelfde installatie)

samsung dvbt

Geplaatst:

Dus dat is alles ?

Mijn Diseqc switches komen buiten in een Sarell kast te hangen.

Dus niet echt in de regen / vocht.

Is de 2 keer zo hoge prijs dan nog rechtvaardig, of kan ik dan elke switch kopen die mijn satdealer in huis heeft ?

Geplaatst:

Ik heb een diseqc van Anttron, de S154. Draait al bijna een jaar.

Vu+ Duo 4K (OpenPLi 9.0) Visiosat BigBisat met een hele kermis aan LNB's

Geplaatst:

No name switches voldoen vaak niet 100% aan het disecq protocol. Ik zweer nog altijd bij Spaun. Betrouwbaarder en het werkt gewoon zonder problemen.

Geplaatst:

Ik heb switchen gezien van no name die zo slecht waren gefabriceerd dat er gewoon kortsluiting zat in de solderingen van de connectoren. Nadat ik deze gerepareerd had deed hij het echter wel goed.

System Administrator (niet van deze site)

Geplaatst:

Ik heb famous brand diseq switches vaker meteen terug gebracht wegens niet functioneren. Ome Flip b.v., nooit meer. Neuling noch zo´n naam, ook nooit meer. Technisat, functioneert matig (herken je terug in de diseqproblemen met de SS2).

No name 4in1 functioneert uitstekend hier. What´s in a name....

Dus...............

Bovendien na ettelijke jaren opgevallen dat duitse fabrikaat receivers de meeste problemen met diseq switches opleveren en aziatische receivers het minst. Reden om ooit een hoog geprezen Zehnder DX4 terug te brengen de volgende dag.

Rudolf

Retired, when I get the Urge to Work, I lay Down until the Urge passes.

Geplaatst:

Same here, gewoon een no-name 4/1 switch gehaald en deze werkt perfect. Maar zorg wel dat hij altijd mooi droog hangt.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen