Ga naar inhoud

welke opstelling met diseqc switch moet ik kiezen

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik wil voor in de toekomst verschillende ontvangers aan sluiten op mijn schotel, daarnaast wil ik een opstelling hebben die zowel de astra als hotbird kan ontvangen dus met 2 LNB's of één dubbele, ik wil echter op bv 1 ontvanger kunnen kijken naar de hotbird en op de andere ontvanger naar de astra, daar ik de werking van diseqc niet goed begrijp weet ik niet of ik nu 2 enkele koppen moet gebruiken met een losse diseqc switch bij elke ontvanger of moet kiezen voor één dubbele LNB met ingebouwde diseqc en meerdere uitgangen.

Geplaatst:

Hi Vulture,

Het eenvoudigst is om een dubbel of twin monoblock aan te schaffen. Even voor de duidelijkheid. Dit is een monoblock met twee uitgangen die je onafhankelijk van elkaar kunt gebruiken.

Daarmee kan jij precies wat jij wenst.

John

post-1052-1318258224,0933_thumb.jpg

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Geplaatst:
Citaat:
Hi Vulture,

Het eenvoudigst is om een dubbel of twin monoblock aan te schaffen. Even voor de duidelijkheid. Dit is een monoblock met twee uitgangen die je onafhankelijk van elkaar kunt gebruiken.

Daarmee kan jij precies wat jij wenst.

John

Ja en dan houd het met 2 ontvangers op, meer kunnen er niet op een twin mono block.
Niet alle ontvangers werken veilloos met een mono block lnb

VU+ Solo2 HD, XTrend ET 9200 , XTrend ET 4000, TF 7700hsci

Geplaatst:

Beste,

ik zit ook met hetzelfde probleem cq vraag.

Ik zelf heb al een dreambox 7000.

Graag wil ik 2 losse koppen van invacom (die al switch hebben ingebouwd) moet ik hiervoor ook een losse diseqc switch voor aanschaffen?

Tevens wil ik in de toekomst eventueel meerdere ontvangers hierop aansluiten (meer dan 2)

Groet Sander

Geplaatst:

Beste,

dus als ik goed begrijp moet ik als ik 2 losse lnb's neem deze aansluiten op een diseq switch? Zorgt deze switch ervoor dat de een naar Hotbird en de ander naar Astra kan kijken? In de lnb (quatro) zitten ook switches ingebouwd, is dit dan nog wel zinvol of kan ik beter voor 2x single lnb's gaan?

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen