Ga naar inhoud

kan nieuwe videokaart harde schijf beschadigen??

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb sinds kort mijn oude GForce 440 videokaart vervangen door een Gforce FX5200 ivm een defecte fan op de oude kaart.

Kan deze nieuwe kaart de harde schijf laten crashen, deze GPU is wel passief gekoeld met koelribben ipv met een fan, de extra warmte zou geen probleem moeten zijn. Systeem is niet overgeklokt, draait op standaard waarden.

Ik vermoed dat de HD niet goed meer is, systeem loopt vaak vast na tik. Maar soms loopt die ook vast zonder tik.

heb dit in het verleden wel eens gehad toen mijn pc overgeklokt was en de pc op een kamer zat waar zomners een groot deel van de zon in scheen, die werd dus wel warm, nu is de kamer vrij koel, kast is open en systeem loopt normaal.

*** Humax 5400Z Loader H2.08 TOH 3.4_HoT EMU 10.0 Triax 110 STAB 120HH ***

Geplaatst:

hmm wel raar dat net de harde schijf uitvalt, het kunnen nog de drivers zijn, dat die iets met de ide doen, ik probeer eens iets oudere drivers of dezelfde drivers op de oude kaart ook een geforce.

Ik heb van niemand gehoord dat die drivers, WHQL gecertificeerd, problemen gaven.

Geplaatst:

Wat gebeurt er dan als je de oude GForce 440 videokaart weer terugzet, doet

de harde schijf het dan wel?

Het lijkt mij dat dit niet door de nieuwe kaart komt, zal eerder een slechte

of versleten schijf zijn denk ik.

Grtz, comtech.

Ik ga van hier naar daar en telkens als ik daar ben ben ik weer hier, vreemde zaak.

Topfield 5500 PVR 200 Gb, Aston Seca Dual 1.07 v2.18, Nokia 9500S Amon 5.4

Geplaatst:

Dan wordt het helemaal leuk. In het begin gaat het goed, de drivers opnieuw geinstalleerd voor de zekerheid ondanks dat ze dezelfde zijn. GeForce heeft voor alle videokaarten 1 driver pakket.

Wel groot download, zou handiger zijn als ze ook losse drivers leverden, afijn.

Echter, de beeld begon na een tijdje aan en uit te gaan. Dus toch ergens een probleem. De nieuwe kaart maar toch weer teruggeplaatst nu gaat het voorlopig goed. Ga toch binnenkort een nieuwe HD halen.

Geplaatst:

Hij loopt nu met de nieuwe kaart nog steeds vast, de probleem is toch de harde schijf denk ik want die maakt toch meer herrie dan gebruikelijk. Want als de computer vastloopt kan ik de muis nog wel bewegen echter reageert het systeem niet meer. Een reset is dan de enige oplossing.

Geplaatst:

De laatste drivers van NVIDIA schijnen toch het probleem te zijn, ik heb voor de nieuwe kaart nu iets oudere drivers geinstalleerd die ik nog op CD had, systeem is de hele dag aan het downloaden van diverse P2P bronnen gelukkig nog geen enkele crash, systeem loopt zelfs de hele dag licht overgeklokt 100 Mhz meer dan normaal, loopt nog steeds superstabiel.

Wel raar terwijl de laatste drivers zelfs WHQL gecertificeerd zijn door Microsoft.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen