Ga naar inhoud


storing in standby


Gast

Aanbevolen berichten


Zou ook HF oversturing kunnen zijn. In standby wordt het kabelsignaal doorgelust van "antenne in naar antenne uit". Meestal vind daar een beetje HF versterking plaats. Trek de beide antenne pluggen er eens uit en verbind ze met elkaar door.

Heb je dan geen storing meer, dan is er iets mis met de HF tuner in de Hummer.

Wat voor storing heb je dan ? Interferentie, moiré, brombalken..?<p>Fred shocked.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 Stekker omgedraaid helaas geen verschil.

2 Rf eraf gehaald goed beeld. Probleem moet dus in het hf gedeelte moeten zijn.

De klachten zijn dat wanneer humax in standby staat het beeld van de kabel vervormd.

Iemand enig idee?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik geloof ook net wat pet123 zegt dat je een aardlus hebt. Die vervorming in het beeld zijn waarschijnlijk brombalken o.i.d.

Komt door potentiaalverschillen tussen de TV, Hummer en kabel.

Je kunt hiervoor zg "ontkoppelaars" kopen (hele kleine HF trafootjes) die je gewoon in de kabelaansluiting of tussen de TV en de Hummer aansluit. Iedere goede antenne-handelaar kent dit soort problemen en kan je helpen. Zo´n ontkoppelaartje kost niet veel. Ik geloof dat je ze ook bij ***geen-reclame*** kan krijgen.<p>Fred wink.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat probleem had ik ook met die storing op het kabelsignaal, 3 maanden later viel de hele hum uit

met het beruchte - in de display. Heb toen alle elco's vervangen op de voedingsprint en al de problemen waren weg.<p>Groeten vogelaar

2 x DM8000HD, DM800HDse, VU+ Ultimo 4K, VU+ Duo 4K SE met T90, Draaibare Triax 110, Deltastar gregorian 120, Laatste OpenPli, LG65UB980V 4K TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...