fastlemmy Geplaatst: 31 maart 2005 Geplaatst: 31 maart 2005 Hoi ik heb mischien een domme ubuntu vraag,maar heb net voor de 2de keer ubunti geinstalleerd en een acound moeten aanmaken, maar ik krijg geen rechten om bestanden te verplaatsen, dit kan alleen de root (eigenaar) HOE log ik nu in als root?
frozen-sky Geplaatst: 31 maart 2005 Geplaatst: 31 maart 2005 inloggen als de gebruiker die 't systeem heeft geinstallerd en dan: sudo su eventueel kan je dan passwd root doen om voor root een password in te stellen. Telepathy is very nice, but in this age of telecommunication, computers are much more efficient. Linux+VDR @ AMD64, PLi + Dreambox 7000, 2x Mutant 200s, Mvision HD300N (all CCCam), test: Linux MythTV
fastlemmy Geplaatst: 31 maart 2005 Auteur Geplaatst: 31 maart 2005 ja heb ik gedaan dit getypt dus in een terminal venster m'n pass ingetypt en dan kan ik nog steeds geen bestanden verplaatsen want ik heb nog steeds geen rechten wat doe ik dan niet goed.
fastlemmy Geplaatst: 31 maart 2005 Auteur Geplaatst: 31 maart 2005 Of kan ik ook op een andere mannier bestanden verplaatsen Nu heb ik geprobeerd met kopieren plakken
Gast Geplaatst: 31 maart 2005 Geplaatst: 31 maart 2005 Citaat: Of kan ik ook op een andere mannier bestanden verplaatsen Nu heb ik geprobeerd met kopieren plakken Kijk hier eens http://www.sat4all.com/ubbthreads/showfl...p;page=0#751671 Je moet overal sudo voor zetten als je iets als root wil doen.. wil je grafish bestanden verplaatsen kan je het beste een console openen (>> toepasingen >> systeemgereedschap >> teminalvenster ) en dan tik je in [color:"red"] sudo nautilus[/color]
Gast Geplaatst: 31 maart 2005 Geplaatst: 31 maart 2005 Welk bestand wil je verplaatsen,en naar waar? [color:"red"]sudo mv naamvanbestand /home/john [/color]...gevolgd door het intyppen van je gewone user-wachtwoord ...(naamvanbestand hier vul je exact de naam van 't betreffende bestand in)--> nu zal je het bestand met naam(naamvanbestand)verplaatsen naar de home map van john. Met diene verstande dat je je bevindt in de map waar het bestand dat moet verplaatst worden staat. Als je een root account hebt aangemaakt, zoals hierboven staat uitgelegd(frozen-sky). Kan je in een terminal inloggen als root mits het juiste wachtwoord in te typpen...Nu ben je god op je systeem en zou je alle verrichtingen moeten kunnen uitvoeren.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen