Ga naar inhoud


patch verknalt


Gast

Aanbevolen berichten


dat heb ik gedaan.

denk dat er iets niet goed staat in de instellingen, weet alleen niet wat.

heb op astra helemaal geen ontvangst, op de andere wel, maar geeft bij geen enkel zender beeld.<p>Groetjes,<p>Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

bij stb upgrade heb ik bij antenna alternative bij 1 astra1 totaal geen ontvangst , waneer ik Antenna alternative verander in een ander sat dan word de gele balk wel gevuld met blauwe blokjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk de instellingen van je lnb eens na. ook je dieqc instellingen nakijken. Hier MOET bijna het probleem inzitten.

Als de softwareupdate fout is gegaan krijg je direct een RA melding, of een andere code. bv. dat je checksum niet klopt oid. er is in geen geval iets ernstigs aan de hand.<p>Wat je kan proberen is de humax eens te laten scannen. vind 'ie geen stations, of weinig, op de verkeerde frequenties dan is de instelling van je lnb ZEKER niet in orde.<p>Succes

Peter.

Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

dit zijn de antenna settings

antenna alternative 1

satellite name astra1

lnb frequencey universal

22khz tone disabled

diseqc input diseqc a

motorised system disabled<p>Wat kan ik veranderen<p>p.s m´n toestebord heeft het volgens mij ook begeven kan namelijk geen normale tekens zoals vraagtekens etc. plaatsen

Link naar reactie
Delen op andere sites

nog even voordat ik na bed ga met een niet werkende humax.

bij service search geeft hij de error :service search failed (tuning fail)

Welke vroege of late volgel wil mij helpen?<p>Groetjes,<p>Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo, ga eerst maar terug naar menu: installatie, dan systeemsettings;ok language;ok kies dutch.leest veel fijner!

dan installatie:zoeken zenders :schotel instellingen:alternative 1,sat.naam astra, 22khz uit, 0/12volt AAN,DiSEgC ingang UIT,Motorsysteem uit.Dan cursor op Satelliet naam ASTRA, ok toets, volgende scherm is handmatig zoeken: vul in Freq.Pol.Symbol Rate,Fec,Netwerk zoeken JA,Automatisch overslaan Nee. Gebruik de gegevens van C+ Ned, nl 12515 H, 22000, 5/6.dan op willekeurige plaats ok toets, dan merk je onmiddelijk of het zoeken begint en of het goed gaat. bredenhoff@planet.nl

Link naar reactie
Delen op andere sites

En Satjanbr geeft precies aan wat er fout is.

Je moet nl een korrekte freq ingeven voor de satelliet waarop je wilt laten zoeken.

Kan ook makkelijker hoor Ron download een settinglijst en zet die in je hummie.

Sites vind je denk ik wel onder links.

Als je toch nog problemen hebt stuur me dan maar een PM.

Avensis<p>@ollegrieze

hast stem kriegt bist ja Grunniger<p>[ 22-01-2002: Bericht gewijzigd door: avensis ]</p>

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik volg precies jullie advies op, had namelijk de settinglijst van pet123 er in gezet. waneer is , helaas krijg ik bij het zoeken de error: service search failed (tuning fail)

wat doe ik fout?<p>Groetjes,<p>Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste mensen,

De schotel was door een ander geinstaleerd, deze werkte tot gisteren redelijk.

Daar er toch een behoorlijk aantal zenders niet te ontvangen was en er regelmatig vastlopers waren, heb ik het advies opgevolgd om de 3.2camgreek er in te zetten. alles liep perfect, moest alleen bij het uploaden van de zenderlijst van pet123 de humax5400 selecteren in plaats van de humax5400z.

helaas toch bij elke zender bad signal,waneer ik naar attena settings ga (nederlandse taal kan ik niet selecteren)is de gele balk bij de astra helemaal leeg, maar zodra ik een ander satelliet bij antenna altenative selecteer vuld de gele balk zich wel met blauwe blokjes.

deze topic had ik bij beginnersvragen gesteld maar is door een beheerder hier na toe verplaatst,dit houd niet weg dat ik toch een beginner ben, wie kan mij verder op weg helpen?<p>

Groetjes,<p>Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ron, je patch zit er echt wel goed in, anders had je met 100% zekerheid een foutmelding gehad.

Zit je antenne-kabel wel op de goede connector..?

Hij moet in de bovenste aansluiting zitten. (Staat "LNB in" bij)<p>Fred shocked.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ron, ik vind het erg vervelend voor je dat je met een defekte Humax naar bed moest. Ik kan me echt wel iets leukers voorstellen om mee naar bed te gaan. laugh.gif" border="0laugh.gif" border="0laugh.gif" border="0 <p>Het moet echt een simpel foutje zijn. Leg nog eens even uit wat voor een schotel je hebt. Is dit een eenvoudige "alleen Astra" schotel of gebruik je een schotel die Astra en Hotbird ontvangt d.m.v. een monoblock met disecq schakelaar. Bij sommige monoblocks moet je voor Astra disecq op b zetten en voor Hotbird moet disecq op a staan. Net andersom dus.<p>Fred shocked.gif" border="0confused.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste fred ik heb een 100cm schotel met een monoblock zover ik weet zit de switch ingebouwd.

Het zou best zo kunnen zijn wat jij zegt:Astra disecq op b zetten en voor Hotbird moet disecq op a staan.

Ik dacht dat disecq te maken had met een draaiend systeem?

zou jij mij uit kunnen leggen hoe ik het precies moet veranderen?

kan het helaas niet nu testen (ben taartjes aan het maken)Ik hoop dat m'n vrouw nog naar de bold en beautiful kan kijken (anders zwaait er wat) smile.gif" border="0 <p>Groetjes,<p>Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...