Ga naar inhoud


Waar zit ir oog ab van dreambox 500 ?


paardengek

Aanbevolen berichten

Beste satvrienden,

 

Ik ben nu een dreambox 500 aan het installeren ( werkt perfect ) , maar i.v.m installatie van een video transmitter wil ik graag weten, waar het elektronisch oog (voor afstandsbediening )zich bevindt op de dreambox 500. Ik vermoed dat dit oog naast de rode / groene led voor op zit, maar met het testen nog geen resultaat gevonden.

 

Alvast bedankt vanuit een zonnig denemarken, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites


je hebt het meteen goed paardengek..

 

maar ook met gebruik van de afstandsbediening is "het richtvenster" onder welk het sensortje ir ziet erg klein

 

dus van een externe bron die een ir-burst uitzendt moet erg precies gericht worden

heb zelf een force receiver getest die een aangeleerd commando per ir-burst zendt aan de dm500 en dat is dan minuten lang exact parallel zetten op elkaar-gestapeld en haaks tegenover de muur uitrichten.

 

cheers

Angela

Bob James

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tonskidutch,

 

Bedankt voor je antwoord. Ik werk met een video transmitter van het merk Gigavideo 45 tm. Hier moet ik dan een kleine ir ontvanger/zender plakken ( is ongeveer 1,5 cm bij 1/2 cm) op de plaats van het elektronisch oog, deze is verbonden met een klein snoertje aan de transmitter.

Ik heb deze donderdag uitgetest op mijn 7000 en dat werkte perfect. Maar op de 500, die ik nu geplaatst heb, wil dit niet helemaal lukken. Maar ik pruts nog even verder.

Heb trouwens wel beeld en geluid op de tv, die verbonden is met de video-transmitter , maar ik kan de dreambox van daar uit nog niet bedienen.

 

Morgen nog even genieten van de rust in denemarken en maandag keer ik weer huiswaarts.

 

Met vriendelijke groeten, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb Gigavideo 40 aan DM 500 werkt goed afstandsbediening ook maar het beeld wordt een stuk donkerder en wat vager op beide TV's als ik het aansluit aan de dreambox

ET10000 DVB-C C C C/T 2TB HDD.

SAT ET7000 ET6000  OpenPLI Triax 88 multifeed 4 quad LNBs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tonskidutch,

 

Nee, ik liep vast met die "plakstrips" ( zender/ontvanger) op het oog. Maar intussen heb ik dat opgelost. Steekt wel ontzettend nauw bij de 500, bij de 7000 gaat het wat gemakkelijker omdat het IR oog groter is. Deze "plakstrip" heb ik net links naast het rode led geplakt en het werkt. Nu is de dreambox 500 te bedienen vanuit een ander vertrek met de ab van de dreambox. Werkt goed, alleen het beeld van de tv in een ander vertrek is minder mooi met nogal felle kleuren ( misschien een kwestie van instellen ). Met deze video transmitter set hoef je geen codes in te brengen. Daar zijn de "plakstrips" voor ( externe antenne t.b.v. ontvangen/zenden IR oog, deze "plakstrips"zijn fysiek verbonden met de video transmitter).

 

Ik ben nu net weer thuis. Ik ga trouwens regelmatig richting Denemarken, ik vind het een leuk ontspannen land.

 

Met vriendelijke groeten, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Metoo,

 

Mijn ervaring is op de TV, waarop de dreambox fysiek is aangesloten, geen verandering in beeld ( misschien bij jouw een scart aansluiting niet helemaal lekker) . Maar op de tv, waarop de video ontvanger is aangesloten, hele felle kleuren, misschien een kwestie van instellen ? Voor de rest werkt het goed.

 

Met vriendelijke groeten, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee ligt niet aan de scart is zo'n zware met vergulde contacten, het beeld wordt donkerder en iets vager op beide tv's.

Heb de Giga video ook geprobeert op de gele video uitgang audio ook op die uitgangen helpt ook niet.

Heb de gele video uitgang en de audiouitgangen geprobeert op de tv bij de dreambox helpt ook niet.

Als ik de Gigavideo afkoppel is het beeld helderder en scherper.

ET10000 DVB-C C C C/T 2TB HDD.

SAT ET7000 ET6000  OpenPLI Triax 88 multifeed 4 quad LNBs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...