Ga naar inhoud


Synchronisatie beeld en geluid op 5400


Gast

Aanbevolen berichten


Is al vanaf het begin en nooit goed opgelost.

Na vele reacties van andere die het dus niet zagen, heb ik de Humax aan de kant gegooid en de Nokia weer in ere hersteld.<p>Inmiddels heb ik dit fenomeen samen met vervorming opnieuw geconstateerd bij m'n Topfield.

Wederom bijna niemand die dit was opgevallen en/of dit ook had bij zijn Topfield.

Laatste SW Firm-ware update van Topfield (27/01/2002) heeft hierop wat gevonden/verbeterd (nog niet getest) volgens begeleidend schrijven.<p>Misschien weet iemand op dit board of dergelijke aanpak/ondersteuning op dit gebied ook verkrijgbaar/beschikbaar is voor de Humax-5400.

Bij mij was het destijds goed merkbaar bij SBS-6, inmiddels weten we dat deze uitzenden met een lagere bitrate !<p>[ 28-01-2002: Bericht gewijzigd door: Dvsat ]</p>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat het beeld en geluid niet synchroon loopt is een probleem dat typisch bij door C+ uitgezonden kanalen voorkomt. Je moet voor de gein 'ns twee receivers naast elkaar zetten op het zelfde kanaal. De ene met Irdeto card, de andere met SECA card. Dan merk je dat die met de SECA card altijd al een vertraging tussen geluid en beeld heeft.

Als C+ weer'ns aan het rommelen is zie je de vertraging oplopen tot hinderlijke proporties.

Geheid lopen er dan ontvangers vast!

Zelf heb ik hier 'n 9902 van Nokia. De itzendingen zelf bekijken gaat nog; als je de opnamen van de HDD gaat bekijken is de vertraging van het beeld tov.geluid dramatisch. Probleem treedt alleen zo erg opvallend op bij C+ kanalen.

Duitse FTA kanalen opnemen / weergeven gaat best goed.<p>Conclusie: Canal+ klooit gewoon.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...